- ons 28 jul 2010, 09:49
Hej!
Var ett tag sedan jag var inne på forumet då jag har gjort mig av med tidigare (1:a) bilar av nyare modell.
Nu har jag dock blivit med Volvo igen och denna gång en 2:a bil - Volvo 940 gl -94. Mycket trevlig bil måste jag säga. Detta saknar jag i Volvos nuvarande utbud. Jag åker bättre i denna bil än i alla mina föregående.
Bilen har rullat över 30k och är inte i perfekt skick men går bra och har automat som är bytt till en friskare.
Nu till min fråga;
Då det finns behov av lite fix så undrar jag om det finns någon firma/person i Stockholm som är bra och pålitligt och som kan dessa bilar bra? Jag själv varken har kunskap eller plats att meka även om det är kul
Åker man till Volvo verkstad så får man till 99% chans alltid svar att det är bara att byta, inget går att laga längre och jag personligen tror att det ofta beror på okunskap..
Just nu ska jag fixa:
* läckage i avgassystemet
* lufta bromsar
* rengöra vevhusventilation
Snart ska jag även fixa:
* Ny kamrem
* Bränslefilter
* Oljeservice
Någon som känner sig manad eller känner någon annan som är det?
Trevligt att vara tillbaka här igen!
/D
Var ett tag sedan jag var inne på forumet då jag har gjort mig av med tidigare (1:a) bilar av nyare modell.
Nu har jag dock blivit med Volvo igen och denna gång en 2:a bil - Volvo 940 gl -94. Mycket trevlig bil måste jag säga. Detta saknar jag i Volvos nuvarande utbud. Jag åker bättre i denna bil än i alla mina föregående.
Bilen har rullat över 30k och är inte i perfekt skick men går bra och har automat som är bytt till en friskare.
Nu till min fråga;
Då det finns behov av lite fix så undrar jag om det finns någon firma/person i Stockholm som är bra och pålitligt och som kan dessa bilar bra? Jag själv varken har kunskap eller plats att meka även om det är kul
Åker man till Volvo verkstad så får man till 99% chans alltid svar att det är bara att byta, inget går att laga längre och jag personligen tror att det ofta beror på okunskap..
Just nu ska jag fixa:
* läckage i avgassystemet
* lufta bromsar
* rengöra vevhusventilation
Snart ska jag även fixa:
* Ny kamrem
* Bränslefilter
* Oljeservice
Någon som känner sig manad eller känner någon annan som är det?
Trevligt att vara tillbaka här igen!
/D
940 2.3 GL -94
V70 2.4 GLT -00 *såld*
V50 1.8 F Momentum -08 *såld*
V70 2.4 T Business -01 *såld*
V70 2.4 GLT -99 *såld*
240 GLT -83 *RIP*
V70 2.4 GLT -00 *såld*
V50 1.8 F Momentum -08 *såld*
V70 2.4 T Business -01 *såld*
V70 2.4 GLT -99 *såld*