Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pehr
Hej!

Jag har lovat att försöka skaffa fram två extraljusfästen som passar Volvo 240 1975-80 åt en kompis som bor utomlands, men jag vet inte riktigt hur fästena ska se ut.

Jag vet hur fästen som passar 1981-93 ser ur (både original och "pirat") men balken under grillen på bilarna med den äldsta fronten ska visst vara lite annorlunda jämfört de nyare bilarna och det borde nog påverka fästets form.

Är det någon som har en bild eller kan förklara hur fästet som passar 1975-80 ska se ut? (Det är fästet som håller en strålkastare som jag tänker på)
Jo "krockbalken" på de äldre är mycket riktigt annorlunda, de liknar mer de som satt på 140

Men är det originalfästen du är ute efter? Annars finns det plåtar man kan köpa som man skruvar dit bakom registreringsskylten som har fästen på sig för lysena ;)
av Amarace
Ser likadan ut som 81 o nyare, liten skillnad i längd och så sitter hålet på övre delen lite annorlunda placerat (för att passa mot frontplåten.
av Pehr
Tack för svaren! När skillnaden mellan extraljusstagen verkar vara så liten så tror jag det är säkrast att försöka hitta en tidig 240 på skroten att skruva av såna stag ifrån.

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]