...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JimmyG
nja, inget nytt mer än att jag har tid den 4 okt hos tingsrätten, men körkortet är fortfarande återkallat... sitter bara nu o tar emot inkasso krav och brev från kronofogden.

Socialen hjälper inte till för jag måste sälja bilen vilket jag inte kan, eftersom jag har mer i lån på den än vad jag får ut för den. sen har jag en norskreggad husvagn som jag inte lyckats bli av med heller, är ju inte direkt säsong för det nu...

Jag har inte fått någon ersättning från akassa i sverige efterssom jag inte har vart medlem där.. och sjukskriven.. nää inte det heller. Så... jag har såldt av det jag kunnat för att klara oss vilket gått i snart 3 månader, nästa månad blir det nog kris... har inte så mycket mer att sälja... fick tilomed sälja mc:n med förlust.. fick mindre än vad som var kvar på lånet så ja fick betal för att bli av med den.. det var en Kawasaki från 2006...skit fin!

Domen från transportstyrelsen vart 6 månader spärrtid på körkortet, trots att det inte finns ett enda bevis! dom sket fullständigt jag i vadjag sade, dom hänvisade hela tiden till att det finns en video som bevis... men det gör det inte, det står till och med i polisrapporten att det inte finns, och polismannen som stoppade mej säger samma sak, det finns ingen video. För säkerhetsskull åkte jag in och pratade med polismannens chef, som även denne intygade att det inte finns någon video. TROTS det går både åklagaren i sitt beslut och transportstyrelsen på att det finns ett video bevis.

Men det kommer jag att kräva att få se när vi kommer till tingsrätten den 4:e okt!

Hade jag fått körkortet tillbaka så hade jag kunnat få jobb nu, men efterssom det är 3 månader kvar på spärrtiden MINST, om inte tingsrätten kommer på att ge mej ännu längre straff eftersom jag inte behöver kortet för jobbet längre... så ser det ganska mörkt ut.. eller rättare sagt MÖRKT ut.

Jag tycker inte att straffet jag fått är rimligt för ett .. för att citera mc:polisens chef.. "småbrott". Jag missar mellan 40-50.000 i månaden i inkomst.. och har gjort det i 3 månader och kommer att göra det framgent oxå, eftersom jag inte får tillbaka mitt gamla jobb längre pga för lång spärrtid. Jag hamnar dessutom hos både inkasso och kronofogden, vilket jag iofs redan gjort.

Jag vet inte vad ni tycker.. men så är det iallafall.

Ang att jag mist jobbet, något ni måste förstå är att det fanns en överenskommelse i företaget och dom anställda där jag jobbade.. vilken löd i stil med: Mister du körkortet får du självmant säga upp dej... för vi har ingen användning av sådana sade dom.Anledningen till att vi fick säga upp oss var att företaget skulle slippa betala en månadslön för något dom inte var skyldiga till.

Samam sak om man stal från pengaväskan, då fick man säga upp sej själv..

Så ligger det till.
Användarvisningsbild
av camaro69
Vem tryckte på gaspedalen? Ibland kanske man får stå i mål för sina misstag.

Videobeviset, är ju hur det ser ut på platsem med alla möjliga avfarter.

Kanske dags att kontakta "lyxfällan" för hjälp med att städa i ekomomin? :wink:

Åh, varför säger man upp sig frivilligt?
Det verkar inte vara något smart drag.

Lycka till.
av 740Diesel
Som yrkesförare är det inte helt fel att ha lite pengar sparat om man skulle bli körkortslös någon månad.
Har personligen enbart varit utan körkort en månad, men har ändå reserver så jag gott och väl skulle klara 6 månader utan körkort.

Hoppas att allt löser sig för dig och att du får upprättelse tillslut.
Användarvisningsbild
av JimmyG
camaro69 skrev:Vem tryckte på gaspedalen? Ibland kanske man får stå i mål för sina misstag.

Videobeviset, är ju hur det ser ut på platsem med alla möjliga avfarter.

Kanske dags att kontakta "lyxfällan" för hjälp med att städa i ekomomin? :wink:

Åh, varför säger man upp sig frivilligt?
Det verkar inte vara något smart drag.

Lycka till.
Läste inte du inlägget??

DET FINNS INGET VIDEOBEVIS... bara något transportstyrelsen fått för sej... och vad menar du med avfarter?

Vem som tryckte på gaspedalen?? Seriöst? Har du inte läst något i tråden?

Varför man säger upp sej frivilligt?? Herre jösses.. läs inlägget jag gjorde ovanför ditt ett par ggr till så KANSKE poletten trillar ner, annars skall jag förklara det för dej så att tillomed en nyfördd kan förstå.

Lyxvillan behövs inte... har inte så mycket skulder.. bara bil och hus, + ett kreditkort... men det svider iallafall, för jag har faktiskt 3 barn att försörja. Ang att ha en buffert.. det hade jag.. den räckte i 3 månader till 5 pers!
Användarvisningsbild
av camaro69
Ingen idé att argumentera med dig.
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag hoppas du får ett bra ombud till rättegången. Låter som du både behöver det och är värd det.
Användarvisningsbild
av uno83
camaro69 skrev:Ingen idé att argumentera med dig.
Tror du blandar ihop trådstartaren med han som körde framför ambulansen, med tanke på att du nämner avfarter och sånt.
Användarvisningsbild
av camaro69
uno83 skrev:
camaro69 skrev:Ingen idé att argumentera med dig.
Tror du blandar ihop trådstartaren med han som körde framför ambulansen, med tanke på att du nämner avfarter och sånt.
Sorry.

Jag blandade helt uppenbart ihop körkortsindragningarna. :oops:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Restaurering av ratt

Köper du samma ratt är det bara att byta[…]

Det var Bilbolaget som sa att man måste kopp[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]