- tis 27 jul 2010, 17:17
Nåja jag tänkte bara "motionera" kolvarna litegrand för att se om det fungerade som det skulle , men det är lite svårt -när man gör det ensam- att se hur många pumpningar man ska göra innan kolven pluppat ut ..... :(
VXC70 skrev:"Jo , alltså jag hade ju inte tänkte klämma till så hårt" citat av björnen Baloo 8)hemglass skrev:Håller på att byta belägg på bilen, efter demontering av ok och losstagning av belägg så trampar jag ett par ggr på bromspedalen för att få ut kolven litegrand.. Faktum är att den åker ut helt :( . Problemet nu är att jag kan inte pressa in den igen (bara en väldigt liten bit) och jag gissar att det kommit luft i bromsoket bakom kolven . Har provat att lossa luftskruven litegrand så det droppar lite vätska , men det går ändå inte pressa in den något mer .... VAD GÖRA ? ??:-/
varför pressa ut kolven ifrån början?
kolvarna pressar man ut när man bytt belägg. gör inget om dom är intryckta när man håller på för det behövs ju för att få dit belägg och ok mot skivan.
Nåja jag tänkte bara "motionera" kolvarna litegrand för att se om det fungerade som det skulle , men det är lite svårt -när man gör det ensam- att se hur många pumpningar man ska göra innan kolven pluppat ut ..... :(
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
VOLVO V70 2,4 170 -02 6 speed (5 fram och 1 bak)
VOLVO V70 2,4 170 -02 6 speed (5 fram och 1 bak)

- By Lövet