Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjarnmark
jag var nere i bilen idag o mätte 0 ohm..alltså är där kylmedia...så då återstår ju bara shimsningen...får ringa runt o kolla upp lite firmor i morgon..vill inte pilla med det själv..är rätt händig..men får man inte rätt på det e de kass..har för den delen ingen verkstad..:P
Användarvisningsbild
av taxi
Sök runt lite här så hittar du säkert allt du behöver veta för att få en uppfattning om jobbet, om inte så kolla på svenska 85X70-klubben också
av inkognito
Klippt ur en annan tråd, postat av Omartini tror jag

Det finns ett alternativ som kan hjälpa både dem som inte har några schims kvar och dem som inte kommer åt att plocka loss kopplingen.

På ett amerikanskt volvo forum använder de sig av distanser som de sätter på utsidan av kopplingen för att minska glappet. Detta är väll kanske inte den bästa lösningen men den kan ju vara värd att testa för dem som vill.
http://volvospeed.com/vs_forum/index.ph ... h-gap-fix/

Jag valde att istället för att använda mig av plast som de gör, att istället dela på 2 brickor och slipa till 3 av delarna i lagom storlek och sedan klämma in dem på kopplingen med en liten klick lim på.
(Hade ett glapp på 1.05mm nu har jag 0.3mm)

Än så länge har det fungerat bra för mig och ac:n slår på och av som den ska. Har dock inte haft det så varmt än så jag kan inte se om det har gett önkvärd effekt än.

Som sagt ett tips som kanske kan vara värt att testa?

//Edit//
Länk till en bild som visar hur de gjort
http://img293.imageshack.us/img293/3648/namnlszu.png
av bjarnmark
Okej ,låter ju nästan för bra för va sant, hade varit dö skönt om ja kunnat fixa det så...men det e ju bara en tillfällig lösning. Men hur länge har det fungerat för dig då?
Ska prova göra det i morgon..ska bli intressant o se om det fungerar.meddelar resultatet i morgon :P
Tack Btw:)

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo sup[…]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]