Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lalla
Hej Jag har en tanke att det sitter ett gammalt larm Bosch? kan det vara så att det sitter en start spärr?
vet inte om det är spärr på soppan eller tändningen någon som har ett hum om detta?
rotade vid pedal stället sitter en del relä där kan man kapa larmet bara eller ,larmet har ej varit aktivt på länge jag har ej använt det men det kan ju få tuppjuck för det?
mvh Anders
av lalla
Ja varför tittar man inte när man börjar rota tyckte att motorn lät lite konstig vid startförsöken gick lite lätt liksom
tog av oljepåfyllings locket kammen rörsig ej vid start tog av kåpan och se där bara att byta rem den var liksom av snurrade på kamdrevet verkar vara ok med ventiler det pyser och låter bra lika så på veven låter som det ska lagom med komp tror jag?`
så att det var lite oljigt i kåpan antar att byte av packning till kammen inte är så dumt?
någon som bytt den ? svårt?
mvh anders
av RaceRobin
Märker om bilen går slött och ojämt, dä kan det vara dålig komp. men låter som det är okey.

Och packboxen till kammen är tvärsimpelt att byta, ta bort kamdrevet och pilla bort packboxen, rengör sen ytorna och sen tryck försiktigt dit den nya packboxen, se till bara att den går i botten. sen har du en på baksidan också på vissa äldre motorer som inte har fördelaren bak, men det är är bara en gummihalvmåne.

Lycka till.
Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

jäklar, här var det tidig på, ja h[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]