Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ronnbaeck
Hej!
Vi har en Volvo V70 D5 AWD -06 som nu har gått 17 000 mil. Under de senaste månaderna januari-juli 2010 så är våra reperationskostnader nu uppe i närmare 45 000kr! ..Min fråga är: är det ovanligt att det blir så här dyra repertionskostnader för en V70 D5 AWD -06, eller är det ganska normalt. Har ni också varit med om reperationskostnader av det här slaget då eran bil började närma sig 20 000 mil?.. Min Pappa är less på att lägga pengar på repertionskostnader och funderar på att istället lägga pengar på en Ny V70 D5 AWD...
Användarvisningsbild
av hemglass
Inte roligt att ha en bil med höga reparationskostnader :cry: Vad är det som har hänt med bilen , vilka delar är utbytta ? Motordelar ? Är bilen inlämnad på verkstad eller är mycket bytt själv ? Berätta gärna vad som är utbytt... :cry:
Användarvisningsbild
av camaro69
Vad är det som reparerats, och vilka delar är utbytta?
av xtsy
Det där är jag också tyvärr bekant med. Själv har jag repartionskostnader på snart 25 000:- Och då har det inte varit stora reparationer som har kostat mig, mycket småsaker, Ex bränslespridare som för ovanlighetens skull paja, har fått byta i stort sett alla stag som sitter i framvagnen utom dämparna, Och nu känns det som att jag måste in med den igen pga av lådan som slår och beter sig j-l illa. Bilen har varit på skade verkstad för att jag blivit påkörd 2 gng fram och bak,dock utan att jag har behövt betala sen ytterliger en gång då jag va skogshuggare med bilen,så är åkte man på självrisken själv... Tot tre gng, och den ska in nu om en vecka för omlackering av motorhuv sen senaste skadan som dom körde på mig.
Den enda fördelen har varit att jag har allt nybytt, alla kåpor och lycktor, så det är ju kul :???:
Det verkar aldrig ta slut och man blir ganska trött på det. Det var inte min tanke när jag köpte bilen att jag skulle få lägga ut så mycket pengar för ändå en "ny" bil, kör en -01 som rullat 18 000.

Men trots det så älskar jag min bil........
Användarvisningsbild
av wissel
Ronnbaeck, et låter som om du/ni har lämnat bilen till Gangsters, gör en lista på åtgärderna här på forumet
så hjälps vi åt !
Nå´t är galet här, inte normalt det kan jag säga direkt på dessa mil.......
Med Gangster menar jag vissa Bilia verkstäder dessvärre.....
Mera info please
:D
Användarvisningsbild
av pang58
Jag har haft min V70 2.4T i snart ett år, är uppe i ca 18000 i reperation... Spjällhuset, länkarmar, batteribyte, oljebyte och påfyllning av köldmedia i AC mm... Ändå en av de bästa bilar jag haft. Men min är en -01:a och den har gått ca 23000 mil.
Användarvisningsbild
av hemglass
Vad räknas som "kostnader" och vad räknas som vanliga servicegrejor ? Allt är ju visserligen en kostnad, te.x bensin är ju också en kostnad :wink:
Användarvisningsbild
av Ronnbaeck
AWD-Vinkelväxeln: 16000kr, Lysdioderna bak, insprutningen, fördelning av luft och bränsle (7000kr), hjullager fram.. m.m. blev är uppe nu i 45000kr
Användarvisningsbild
av wissel
Utan att veta men det känns som bilen varit buskörd utav bara den ?
Har ni haft den sedan ny ?
kan för all del vara ett måndagsex, då dom dyrare komponenterna
har måst bytas redan, tror inte det är vanligt faktiskt men å andra sidan har ni nu repat alla
de dyraste grejerna så inget borde hända nu på mååånga mil...! Så varför byta nu ?
men å andra sidan om den inte varit buskörd så är det ett Måndagsex = Jag skulle byta BUMS.
Svårt val tycker jag.
Användarvisningsbild
av camaro69
Nu när allt är reparerat är det bara att åka vidare. Den kommer att hålla minst 10 000 mil innan nästa ras.
Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]