Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas88
jag har ett jobbigt problem med min 945 från 94 det är så att bilen vibrerar nåt otroligt i 140, känns inget upp till 140 jag har fått fälgarna balanserade av en däckverkstad som även kolla däcken och dom kan inte se nåt fel med dom, dom har inte separerat.. och det blev dock inte bättre efter det, fast det känns mest bak i bilen, fram känner man inte av det så jättemycket. men om jag sitter i baksätet så riktigt känner jag hur det vibrerar i bilen och bakluckan står och slår fram och tillbaka.. det är riktigt irriterande. vad skulle det kunna vara? kardan? bakaxel?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag har själv råkat ut för att balanseringar inte blivit bra utförda, jag förmodar att du balanserad alla 4 hjulen.

Du får väl även krypa under och kolla stödlager och knutkors. Kolla också om du har lera eller dylikt på insidan av fälgarna.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av andreas88
alla 4 hjulen är balanserade.. hur vet jag om knutkors är dåliga? finns det nåt bra sätt och få veta det? och sen det där med stödlager, ska kardanen kunna röra sig nåt upp och ner eller i sidled?
Användarvisningsbild
av andreas88
har kollat närmre på bilen nu, och stödlagret är nog duktigt slut, har nämligen fått ett oljud som kommer precis där lagret sitter, när jag bytt till tvåans växel och släpper upp kopplingen och gasar till så skriker det till precis vid lagret.. så nu är frågan är hållaren lika dålig den tro? kan lagret orsaka dom vibrationer jag känner i hela bilen?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
På frågan om hållaren kan bara den svara som ser den. :)

Ett dålig stödlager kan orsaka det du upplever.

Mvh GK

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]