NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ulleryd skrev:Hmm intressant tråd. Alltså jag vet inte jag har en v50 1.8f från 2008. Jag kö r alltid med etanol. Men vågar man det nu ser ju ut som bilen pajar med detta i
Bolagen har vidtagit åtgärder och hännder det något nu med din bil, som beror på höga sulfathalter, förutsätter jag att de ersätter skadan. Men känner du dig osäker så fråga ditt bränslebolag.

Hela debatten är tråkig. Förut jagade media etanolen med produktionsmetoderna som främsta argument. Nu när det visat sig vara lögner jagar man etanolen med motorskador som argument. Vad kommer här nästa?

Enligt Bilsweden är 2000 ägare drabbade. Dvs under 1% av alla ägare av flexifuelbilar.Troligen handlar det om enskillda bränslebolag. Varför bidrar inte media att ta reda på vilka istället för att klumpa ihop all etanol med krigsrubriker? Nu när faran är över, varför talar inte media om det? Nu har man lyckas skrämma bort etanolbilarna från etanolpumpen och det var ju syftet?

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]