Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av WthFck_
Har en Volvo 740 som ska fixas lite med nu. Bilder och info om vad jag gör med den kommer strax
av WthFck_
Här är den som jag fick den, nästan.
Sitter sportfjädrar på runt om och sidoblinkers är vita med 6 dioder i varje som blinkar oranget. (Ingen rost! bara skitig)

Nästa sak blir att sätta på ögonlock, måla skärm grejerna under framlyktorna och sist men inte minst sätta på sidokjolar. Sen får vi se vad de blir mer

Bild
Användarvisningsbild
av Ramon
Ser ju bra ut det där! En toning skulle sitta fint, kostar runt 200kr på Mekonomen men då får du klippa själv. Annars säljer Bilia färdigskurna till just 740 för lite mer. Vita framblinkers skulle vara fint med :) Och ev. ta bort strålkastartorkarna och spackla igen hålen i plasten och måla i bilens kulör.
av WthFck_
Ska göra allt de där, när ja får tid :P ska göra de andra ja skrev med. Hehe

Vad kostar färdigskuren ungefär på Bilia då?
Användarvisningsbild
av Ramon
När jag ringde dem förra sommarn så skulle det kosta ca 380kr (till 944, men det bör vara undefär lika mycket till 744).
av WthFck_
Det är ju inget enligt mig.
Sen har jag en fråga bara, när man tonar ruterna så kan man även lägga på lite svart naglack i alla kanter av toningen så att den inte ska "fläka upp" om du förstår. Ska man göra så eller är det nåt jag bara hört?

Jag har läst lite i min reparations bok men det står inte hur man plockar ut dom små sidorutorna som är vid hatthyllan om man säger så, så de kanske du vet?
Användarvisningsbild
av Ramon
Jag förstår vad du menar med nagellacket, men det ska inte behövas om man tonar riktigt och inte stressar. Det är viktigt att rengöra rutorna innan toning också.

Är det i Haynes rep.handbok du kollat i? Jag vet tyvärr inte hur man plockar ut de små sidorutorna :( Antar att du får plocka bort listerna där. Men det kanske inte är nödvändigt att plocka ut de heller, utan det kanske räcker med att ta bort listerna så man kan lägga på toningen under listerna. På så vis kommer ju hela rutorna att bli tonade fast man inte plockat ur de. Men det är lättast att fråga på Bilia om du kommer köpa toning där, så bör de kunna svara på hur de är skurna, om man bör ta ut rutorna eller ej, men jag tror inte det behövs. Man får nog med en bruksanvisning också.
av WthFck_
men ja får ta och ringa dem så får ja se va dom säger. tack för all din hjälp :D
av WthFck_
Nu har jag skaffat sidokjolar och dom sitter på för testning.
Snart ska dom målas i rätt färg och sättas på ordentligt!
(Ytrosten vid bakre hjulet ska fixas snarast också) :P

Bild
Användarvisningsbild
av Ramon
Det kommer bli fint med kjolarna när de fått lite färg :D
Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]