NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toffelhjälten
På en V50 1.8 bensin ska olja + oljefilter + kupefilter + ett litet filter under luftfiltret(gasfilter) + luftfiter + tändstift bytas + de vanliga original kontrollerna.
tiden är beräknad på ca 2.4 timmar men går att göra snabbare om man har kunskapen.
av Dax
jag hade personligen dragit av mycket pengar i köpeskillingen om jag inte fått serviceprotokoll vid köpet - utan dem vet du ju inte hur mycket bilen egentligen är värd - speciellt inte efter 12000 mil...
av perhall
Det är ju givetvis så att en allbilsverkstad inte har lika bra koll på en Volvo som en Volvoverkstad. Men de vet ju mycket väl vad som ingår i 12000-mil-servicen, det står ju oftast tom i instruktionsboken. Och bilfirman borde ju anlita en seriös liten verkstad. Att fuska genom att göra fel saker låter livsfarligt för verkstan, ta det här med kamrem t ex, om de glömmer att byta den några gånger uppstår motorras och skadeståndsanspråk... jag har anlitat en liten verkstad för olika bilar och de har en dator som tar fram serviceprogram för t ex en E500-07 andra stora servicen. Fungerar utmärkt. /PH
P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]