Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

en sak du kanske ändå kan kolla är dom 2 jordpukterna till spridarna på insugsgrenröret du ser lätt vilka det är och startgas runt insugsgrenröret .det skall ändra varvtal om det läcker.l detta är mycket vanligt på 740 som ju har samma motor. kompisens 740 gick som en potta och just dessa jordningar gjorde att lambdalampan tändes hela tiden .(jag såg felet av en slump i ett mörkt garage pga att det blixtrade) för att släcka lampan räcker det att lossa batteri kablarna prova det och se om det kommer tillbaka.
dalle76 skrev:en sak du kanske ändå kan kolla är dom 2 jordpukterna till spridarna på insugsgrenröret du ser lätt vilka det är och startgas runt insugsgrenröret .det skall ändra varvtal om det läcker.l detta är mycket vanligt på 740 som ju har samma motor. kompisens 740 gick som en potta och just dessa jordningar gjorde att lambdalampan tändes hela tiden .(jag såg felet av en slump i ett mörkt garage pga att det blixtrade) för att släcka lampan räcker det att lossa batteri kablarna prova det och se om det kommer tillbaka.
Jo det felet hade jag på en 740 förut också, ska prova det imorgon och sen ska jag kolla bränslestyrenheten, en kompis säger att 1-1-2 betyder bränslestyrenheten.
Så ska kika på det imorgon, tack för svar!!!!

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]