Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Förstår sjoling lite, meningen med ett forum är ju trotsallt att man ska kunna slänga ut en fråga i etern och få svar som man sedan tar ställning till.

Låt det inte spåra ur vidare till rena personangrepp bara är ni snälla. Tråden känns halvinfekterad redan nu.
Användarvisningsbild
av sjoling
Japp det låter bra.
Nu tycker jag att vi gemensamt sjunger "We Shal Over Come" :D

Roligaste klippet på länge ;)

[youtube]mQakZce3GhQ[/youtube]
Senast redigerad av 1 Severin, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade youtube länken
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag är gärna Kalle.

Så får du vara Friggebo, sjoling. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Om jag varit osäker hade jag tagot båda remmarna och lämnat tillbaka den som inte passar.Svårara än så behöver det inte vara :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Nu är det så att du kan få fel rem även på volvo med rätt uppgifter om din bil. Vi kan ge tips och råd men någon garanti att det stämmer för att en forumsdeltagare säger det finns ju inte.
Ibland är det lätta frågor folk kan svaret på direkt men är det osäkert så får man försöka på annat sätt komma fram till rätta svaret.
Användarvisningsbild
av sjoling
Grammse skrev:Om jag varit osäker hade jag tagot båda remmarna och lämnat tillbaka den som inte passar.Svårara än så behöver det inte vara :D
Du har så rätt så =)
Användarvisningsbild
av sjoling
Grammse skrev:Nu är det så att du kan få fel rem även på volvo med rätt uppgifter om din bil. Vi kan ge tips och råd men någon garanti att det stämmer för att en forumsdeltagare säger det finns ju inte.
Ibland är det lätta frågor folk kan svaret på direkt men är det osäkert så får man försöka på annat sätt komma fram till rätta svaret.
Mjo, skall dubbelkolla med personalen i affären där jag köper remmen för att se om ni har gett mig rätt info ;)
Användarvisningsbild
av Jocke S.
sjoling skrev:
Grammse skrev:Nu är det så att du kan få fel rem även på volvo med rätt uppgifter om din bil. Vi kan ge tips och råd men någon garanti att det stämmer för att en forumsdeltagare säger det finns ju inte.
Mjo, skall dubbelkolla med personalen i affären där jag köper remmen för att se om ni har gett mig rätt info ;)
Och glöm inte att jämföra med den gamla (demonterade) remmen. ;-//

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo sup[…]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]