Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Var hem till dalmans idag och hittade en liten trevlig generator som ramlade ner under huven så nu har jag laddning i pråmen :D Till och med alla varningslampor tänds när jag vrider på tändningen nu men alla andra skumma elfel är kvar än...
Bild
en lättare tvättning sen är den ju nästan klar under huven bortsett från att den sölar olja.

Någon som vet vart jag ska börja leta efter elfelen? Strålkastarna fungerar men gör att höger blinkers glöder samt parkeringsljus fram fungerar men allt annat jävlas. Blinkers fungerar ibland men för det mesta så blinkar alla lampor fram+dimbakljus när jag blinkar vänster och högerblink blir normala och snabba blink om vartannat. Bak fungerar ingenting utom dimljusen och bromsljuset i rutan.
Släpvagnsdosan är urkopplad i den

edit: Bytte ok bak idag så nu har jag fullt fungerande bromsar runt om. Kanske lite tveksamt om ett ok fram kärvar men det ska undersökas senare. Återstår att se hur bromsvärdera blir bak med ok från en ABS-bil :wink:
Ska lufta i morron också, orkade inte nu ikväll
Användarvisningsbild
av päpplet
ooops :oops:
Bild
Kanske inte va så konstigt att den är lite svajig att åka med :lol:

skruvade ihop extraljusen så nu ser den faktiskt rätt så laglig ut för att ta provturer
Bild

bortsett från "lite lätt" skitig lack :mrgreen:
Bild
och nej jag ska inte tvätta den innan besiktningen :wink:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Nå skit ska väl dom så ta me :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Helst skulle jag haft kvar bägge framskärmarna som dom ser ut men iaf den vänstra är för dålig. Det ska se ut som ett rostigt lik jag dragit upp ur någon åker och rullat in på bilprovningen men när dom kör upp den på lyften så ska dom inte ens behöva snegla på rosthackan :wink: Nåde den besiktningsgubbe som slår hål på underredsmassan så den rostar :twisted:

Jag vart lite nervös idag när jag såg hur underredsmassan hängde ner i främre hjulhusen men när jag petade bort den så var det bara ett av alla lager som rasade bort :lol: Dåligt underarbete sista gången den blev inlämnad

Finns lite rost här och där under men jag lurar på att fixa till allt så dom får en chock på besiktningen :mrgreen:

Att göra listan som den ser ut nu:
*Skruva i staget som fattas i framvagnen
*Lufta bromsarna
*Få alla lampor att fungera som dom ska igen
*Laga ett hål i avgassystemet
*Byta framskärmar
*Skruva dit en tuta, släpvagnsdosa, mm som bilprovningen gillar
*Oljebyte, oljefilter, luftfilter, stift, fördelarlock
*Ev. fixa den lilla rosten som finns
*BESIKTNING :twisted:
Användarvisningsbild
av päpplet
när tutan ändå var borta och kablarna avklippta passade jag på att förlänga dom till en bättre placering än orginalet. Jävla pucko som satt dom där dom ska sitta :roll:
Bild

edit: vad heter staget som saknas i framvagnen? Jag får inte lös något på reservdelsbilarna så jag lär ha ett nytt
Användarvisningsbild
av päpplet
krängningshämmaren är väl den som sitter mellan hjulen? Jag tänkte på den lodräta grejen som sitter mellan länkarmen och staget som går mellan hjulen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]

740 som krånglar

Har röktestat motorn och det finns INGA luft[…]