Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av meshuggah
Hej!
En helt färsking på forumet som fick lite probs med pärlan
Min abs lampa lyste och jag mätte upp givarna i fram den ena fungerade inte alls inget utslag den andra gav utslag. prövade att koppla ihop så att båda kontakterna i fram andvände den fungerande sensorn, trodde att det var löst men sedan efter några dagar började den att lysa igen.

När lampan inte lyser så skorrar det om bromsarna som att det är en defekt i abs(endast när man bromsar försiktigt), ska besiktiga bilen och dom på besiktningen gillar ju inte att lampan lyser. Men när lampan lyser så är ju abs ur funktion och det funkar jätte bra:) ska snart in på efterkontroll så jag vet inte vad jag ska göra med min pärla.

Har läst lite andra trådar om ämnet men inte fått någon riktigt info.

Blir det helt galet att dela en sensor till 2?
Användarvisningsbild
av eccy243
Är man helt tokig om man föreslår att du byter den felande sensorn!?!?
av meshuggah
eccy243 skrev:Är man helt tokig om man föreslår att du byter den felande sensorn!?!?

Nej då, fast har hört att dom är väldigt bökiga att byta, att det skulle vara enklare att byta hela benet.
Tider är dock lite knapp till besiktning och varken fjäderben och sensorer finns verkar i någon större upplaga, om man inte köper nytt då.
av je-stark
Plocka ur abs lampan ur panelen så länge då & hoppas på det bästa.
byt givaren efter bes, e inte svårt, det värsta e väl priset!
av blenk
hej!
abs givaren är inte svår att byta det svåra är att fåbort skruven ,givaren slår man bort med ett passande dorn sen putsar man hålt precis så mycket som behövs för att givare ska kunna pressas in med hand kraft.
man kan ta bort bromsskvian så kommer manåt lättare .
Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]

Har du provtryckt motorn?

460 T5 AWD

Trist att du inte kan slutföra. Hade vart kul[…]

Precis samma med min. Har aldrig sett den öve[…]