- tis 20 jul 2010, 16:49
Hej tänkte fråga er om någon här kan ha en ide på ett misstänkt el fel på min bil.
Har 11,8 volt batteri spänning har testa nytt batteri med men får inte mer än det.
Startar ja så får ja ladd spänning på 12,6 volt som max.
Misstänkte laddningen är dålig men de va då ja upptäckte att + kabeln på batteri var så varm så det gick inte att ta i den.
Bytte då ut klämmorna på batteri utan något resultat.
Så nu har ja nytt batteri och nya klämmor men får ingen bra kräm i batteri.
Frågan är då om någon här har någon bra ide?
Jag fundera på startmotorn om den kan va sliten så den kan lägga sig i fält så den drar stömmen som försvinner, har nämligen varit med om det en gång tidigare men med en annan bil coh mycket äldre bil.
Eller finns det något annat som kan dra så mycket strömm så kabeln blir så varm?
Har 11,8 volt batteri spänning har testa nytt batteri med men får inte mer än det.
Startar ja så får ja ladd spänning på 12,6 volt som max.
Misstänkte laddningen är dålig men de va då ja upptäckte att + kabeln på batteri var så varm så det gick inte att ta i den.
Bytte då ut klämmorna på batteri utan något resultat.
Så nu har ja nytt batteri och nya klämmor men får ingen bra kräm i batteri.
Frågan är då om någon här har någon bra ide?
Jag fundera på startmotorn om den kan va sliten så den kan lägga sig i fält så den drar stömmen som försvinner, har nämligen varit med om det en gång tidigare men med en annan bil coh mycket äldre bil.
Eller finns det något annat som kan dra så mycket strömm så kabeln blir så varm?