Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av björck
Hej. Köpte mig precis en s60 -01 och har som sagt en liten fråga angående stereon + ratten.
jag har en Hu-603 utan telefon men ingen "höj och sänk-knapp" samt "bläddra till nästa låt" kanpp på ratten. Först trodde jag att det bara var dom som hade telefon som hade höj och sänk knapp mm men sen när ja spanade runt lite på blocket såg jag att det inte alls var så.

Nu nu är frågan om det kanske är så att ratten i min bil har blivit utbytt eller om det är tillval som personen inte har valt till när han köpte bilen ny?

Mvh Daniel :)
av qwerty
björck skrev:Hej. Köpte mig precis en s60 -01 och har som sagt en liten fråga angående stereon + ratten.
jag har en Hu-603 utan telefon men ingen "höj och sänk-knapp" samt "bläddra till nästa låt" kanpp på ratten. Först trodde jag att det bara var dom som hade telefon som hade höj och sänk knapp mm men sen när ja spanade runt lite på blocket såg jag att det inte alls var så.

Nu nu är frågan om det kanske är så att ratten i min bil har blivit utbytt eller om det är tillval som personen inte har valt till när han köpte bilen ny?

Mvh Daniel :)
Du menar stereoknapparna som ska sitta på höger sida av rattens centrum? de var tillval, ej standard. Men det kostar ca 500kr att köpa en knappsats på volvo och det finns en guide här på forumet som visar hur man monterar den.
av björck
qwerty skrev:Du menar stereoknapparna som ska sitta på höger sida av rattens centrum? de var tillval, ej standard. Men det kostar ca 500kr att köpa en knappsats på volvo och det finns en guide här på forumet som visar hur man monterar den.
Precis dom knapparna ja. Så om jag köper en sådan knappsats så "klarar/fattar" min stereo det och allt funkar som det ska? :)
av Tartryffel
Lägg åtminstone 10 minuter på att ringa ett par bilskrotar. Du har mycket pengar att spara där, en sån där pryl går i princip aldrig sönder så du har inget att förlora på att köpa begagnat.
av björck
Ringde faktiskt runt till några skrotar men få av dom hade "så nya bilar" och dom som hade de hade tyvärr ingen sådan knappsats. Har faktiskt inte köpt någon knappsats än pågrund av tidsbrist. Ingen som har en liggandes som är till salu? :O

Jag tänkte på en annan grej med. Behöver man demontera/plocka ut airbagen för dettta? Har spanat in guiden på forumet men vad jag förstod så behöver man inte det. Men kommer man verkligen åt kontakterna med airbagen i?

Mvh Daniel
av Breaker
Ja som jag fattar måste du lossa ratten, vänta först 10min innan du kopplar loss batteriet sedan byter du delen i ratten du vill byta. Sen när du är klar sätter tändningsnyckeln i läge 2 innan du kopplar på batteriet ifall airbagen löser ut.Är inte så så trevligt att få den i nyllet.

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]

LÖST tankmätaren stod på 1/4 kvar […]

Uppdatering, säljaren har nu svarat och enlig[…]