Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rikskrim
Har en volvo 945 -92 vanlig sugmotor.Har en tomgång som lägger sig på ca 750 men efter några sek så sjunker den till 500. Har bytt tomgångsmotorn,Rengjort och justerat spjället, letat tjuvluft, bytt tändningsdelar, soppafilter, lmm, luftfilter.Men de e samma sak än...och den lämnar inga felkoder.Nån idé?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Hur går bilen i övrigt, jag funderar på om det kan vara bränsletrycket.

Mvh GK
av Rikskrim
gnestakalle skrev:Hur går bilen i övrigt, jag funderar på om det kan vara bränsletrycket.

Mvh GK
den går skapligt, är lite slö tycker jag men vet inte hur slöa dom ska vara =) blir nått ryck ibland när man släpper på gasen
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Tycker nog att du skall kolla bränsletrycket för dina problem kan mycket väl bero på det.

Mvh GK
av Rikskrim
Testade att dra bort vacuum slangen till btr:en men märkte ingen skillnad alls varken vid tomgång eller gaspådrag...Kanske har tjärvat ihop den gammle fan? :???:
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Den kan vara paj. Har du prylar så att du kan kolla bränsletrycket?

Mvh GK
av Rikskrim
nä har ju tyvär inte det...Kan vacuum i tanken ha att göra med kass btr?Skaffade bara ett lock med ett litet hål i när jag skaffade bilen och tänkte inte mera på det, eller har de bara med avluftningen att göra?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Vacuum i tanken är aldrig bra för bränsletillförseln.

Som du skrev kan det vara BTR men det kan också vara pumpen ( för du har väl bara en pump i din bil), filtret eller en läcka alternativt något hinder i bränsleledningarna.

Mvh GK
av Rikskrim
har nog 2 pumpar..märks ingen skillnad vid halv eller full tank.ska testa annan btr imorgon och blåsta rent returen...nått annat du tycker jag borde kolla samtidigt?
Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

jäklar, här var det tidig på, ja h[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]