Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Dom är garanterat inte lika bra som original heller, bli inte förvånad om du får problem med obalans oxå. Behövs det centreringsringar till dom ?

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Loner
Frigge skrev:Dom är garanterat inte lika bra som original heller, bli inte förvånad om du får problem med obalans oxå. Behövs det centreringsringar till dom ?
/Fredrik
Dom lär ju vara lika "bra" som andra fälgar i samma prisklass.. man får ju vad man betalar för :roll:

Centreringsringar är nödvändigt.

/L
av Alminjo
Tänk på att volvos nebula e BBS.... bara namnet fördubblar priset..
jag har vart i deras datorer o kollat upp va dom betalar för varorna när dom beställer dom.. fälgarna brukar ligga på 600 kr/st :!:
av Frigge
Loner skrev:
Frigge skrev:Dom är garanterat inte lika bra som original heller, bli inte förvånad om du får problem med obalans oxå. Behövs det centreringsringar till dom ?
/Fredrik
Dom lär ju vara lika "bra" som andra fälgar i samma prisklass.. man får ju vad man betalar för :roll:

Centreringsringar är nödvändigt.

/L

Men ibland vill man ju inte ha det man betalar för..... OBALANS :wink:

/Fredrik
av Alminjo
Min granne jobbar på volvo o har hyrbil.. han fick nya däck på sin bil MEN obalanserad! Det kan hända vem som helst...
Användarvisningsbild
av Loner
Frigge skrev: Men ibland vill man ju inte ha det man betalar för..... OBALANS :wink:
/Fredrik
Nä, men detta beror oftast på att man skor sina kopior med lågbudget däck.

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:
Frigge skrev: Men ibland vill man ju inte ha det man betalar för..... OBALANS :wink:
/Fredrik

/L
Gäller att kosta på sig bra däck annars blir det ingen skön körning...samt det är en billig livsförsäkring ( bra däck ) tycker jag i alla fall.....
av Alminjo
G-kraft skrev:
Loner skrev:
/Fredrik

/L
Gäller att kosta på sig bra däck annars blir det ingen skön körning...samt det är en billig livsförsäkring ( bra däck ) tycker jag i alla fall.....

Håller med!

Bra däck sparar liv!! :!:
av Frigge
Loner skrev:
/Fredrik

/L
Javisst är det så, men har man orundhet från början så.......

/Fredrik

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !

A-traktor av 2,4d?

https://www.fordonsmagasin.se/darfor-kontrollbesik[…]

1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]

Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]