Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Det största barnet har kommit in i kansjälvåldern och ska klättra i och ur bilbarnstolarna själv.

Detta leder till att det blir fula (och många!) repor på ovansidan av tröskeln (typ sandiga skor som slinter).

Kan man skydda denna på något smart sätt?
Det borde ju gå att få tag i nån kraftig självhäftande skyddsplast, som brukar finna på kombibilarnas bakre stötfångare, vid bagageluckeöppningen. Den är ju genomskinlig, så den syns inte heller.
Dumt och fåfängt att den är lackad, instämmer. Tröskeln kommer at bli helt vit vilket inte är så snyggt på en svart bil... Bagageluckans lasttröskel har dom tänkt till och lagt ett plastskydd på när folk drar in och ur grejor. Det hade inte min gamla A3:a vilket gav att så fort någon annan än jag lastade bilen blev det repor.

Typ något liknade plast (grov och svart) som där bak hade varit klockrent. Helst formgjuten så det inte ser hemmasnickrat ut. Vet inte hur formbar sån där genomskinlig plast är man ser på vissa bilars hjulhus och bagagerumströsklar är, ska se om jag hittar någon bit någonstans.

Känns lite saftigt att köpa en sån här för att pröva... kanske finns på "lösvikt" någonstans.

http://i1016.photobucket.com/albums/af2 ... onomen.png
Genomskinliga plasten är ganska formbar, satte sånt på extraljusen förut och var bara att värma filmen med varmluftspistolen så var det inga problem att få den sitta som ett smäck på Big Knick. Kolla med lokala glasmästaren så kan du säkert få köpa sån film på metervara, finns iofs en tunnare som är gjord för just lack men ser inga problem med att nyttja den för glas.

Annars så har väl trösklarna varit lackade ganska länge, var ju lackade trösklar på min första bil som var en 745 -87. :)

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag lit[…]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]