- ons 07 jul 2010, 00:59
Vil begynne med å berømme de aller fleste svensker med en riktig fin trafikk forståelse.
Har kjørt en del mil i Sverige i flere år, og det er greit å være trafikkant her.
Tydelige tegn ved filbytter, forbikjøringer.
Raskt tilbake i annet felt om bil bak ønsker å kjøre forbi.
Legger seg utover kantlinjen når noen ønsker å forbi osv.
Det aller meste er faktisk mycket positivt i forhold til hvor jeg bor(Norge).
Men noe lurer mine barn og jeg på:
1 Er det lov å snakke i mobiltelefon når man kjører i Sverige?(ser mange som gjør dette)
2 Hva er grensen for førerkortbeslag på motorvei 110 evt 120 km/h fartsgrense?.(mange kjører mye over dette)
3 Hvilken straff/bot vil man få om man anvender varslingsutstyr for fotobokser, evt radar og laserkontroller?
Det er jo allerede innlagt varsling i RTI for mange Volvomodeller og det er jo også innlagt i mange andre navigasjonssystemer?
4 Hvordan får en Nordmann betalt for seg ved passering av bomsteder i Stocholm, innkreves dette etterskuddsvis?
Håper noen kan svare på ett eller flere av disse spørsmålene.
Mvh Twendor
Har kjørt en del mil i Sverige i flere år, og det er greit å være trafikkant her.
Tydelige tegn ved filbytter, forbikjøringer.
Raskt tilbake i annet felt om bil bak ønsker å kjøre forbi.
Legger seg utover kantlinjen når noen ønsker å forbi osv.
Det aller meste er faktisk mycket positivt i forhold til hvor jeg bor(Norge).
Men noe lurer mine barn og jeg på:
1 Er det lov å snakke i mobiltelefon når man kjører i Sverige?(ser mange som gjør dette)
2 Hva er grensen for førerkortbeslag på motorvei 110 evt 120 km/h fartsgrense?.(mange kjører mye over dette)
3 Hvilken straff/bot vil man få om man anvender varslingsutstyr for fotobokser, evt radar og laserkontroller?
Det er jo allerede innlagt varsling i RTI for mange Volvomodeller og det er jo også innlagt i mange andre navigasjonssystemer?
4 Hvordan får en Nordmann betalt for seg ved passering av bomsteder i Stocholm, innkreves dette etterskuddsvis?
Håper noen kan svare på ett eller flere av disse spørsmålene.
Mvh Twendor
R-Design er ferdigstylet fra fabrikk og mest bil for pengene.
Synd skikkelig motor koster alt for mye i avgiftslandet Norge.
Synd skikkelig motor koster alt for mye i avgiftslandet Norge.