Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av LINE
Hej!
Någon har försökt slanga bensin. Slangen - typ trädgårdsslang - sitter fast i röret, någon slags spärr har slagit till. Hur får jag loss den? Jag är ny på forumet och försökt hitta om frågan varit upp tidigare, men inte lyckats.
Suck
Användarvisningsbild
av emwtur
Jag vet inte om du har samma lucka över tanken på den som en 945:a har -
kolla längst in i bagagerummet om det finns en lucka att skruva loss - den vägen kan iallafall jag komma åt slangen där den går in i tanken!
/emwtur
av LINE
emwtur skrev:Jag vet inte om du har samma lucka över tanken på den som en 945:a har -
kolla längst in i bagagerummet om det finns en lucka att skruva loss - den vägen kan iallafall jag komma åt slangen där den går in i tanken!
/emwtur
STORT TACK! Detta blir lördagens sysselsättning/LINA
av rd350
Troligen är det den lilla "plåtbackventilen" ganska långt upp i röret som slangen fastnat i. Stick ner en bit ståltråd sidan om slangen så släpper den nog :wink:
Användarvisningsbild
av emwtur
du har nog rätt "rd350" !
den lilla spärren som kom med blyfritt !
- den har väl gångjärnet på "ovansidan". så testa med en ståltråd eller plåtremsa på ovansidan av slangen först.
/emwtur
av LINE
emwtur skrev:du har nog rätt "rd350" !
den lilla spärren som kom med blyfritt !
- den har väl gångjärnet på "ovansidan". så testa med en ståltråd eller plåtremsa på ovansidan av slangen först.
/emwtur
Jättetack, det funkade med en strumpsticka. :D :D
Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

jäklar, här var det tidig på, ja h[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]