Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

japp nu är det så att jag ska köpa en v70 men vet inte vilken motor jag ska välja..ska köpa en begagnad bil årsm 02-04 dom går ju loss på ca 80 000 vilket jag tycker är väldigt bra med tanke på bilen man får dör pengarna!

Vill ha en bil som rör på sig lite när man gasar , 2.4t har väl 200hk - 2.4t 210hk och t5 250hk , vad skiljer 2.5t mot t5 är det bara annan programvara för det är väl oxå en 2.5l motor?

så gärna lite synpunkter, kända fel på resp motor , att t5 drar lite mer bensin spelar ingen roll då vi oftast inte kör mer än 1000mil om året, men annars, vilken bör jag välja?

Skulle väldigt gärna vilja ha lite råd om vad jag bör titta på vid just denna bilen.. hade en s70-98 för många år sen, annars är jag helt obekant med volvo , kända fel/brister?

Kan det va så oxå att det oftast är turbomotorerna där e fel på så man ska nöja sig med en långsam"tråkig" bil?

automatlådan - krånglar den mer än manuella? hörde nåt från morsans man att dom hade köpt in 10st d5:or till hans firma varav 4st rasade automatlådan på vid rätt exakt 15 000 mil , otur?

det ska finnas en sorts anordning i vissa bilar ( inte bara volvo) som man kan fästa barnstolen i direkt , alltså så man slipper fästa dom med säkerhetsbältet.. nån som vet vad denna heter?

oerhört tacksam till den som orkar läsa detta och ge mig ett seröst svar på mina kanske dumma frågor..
Senast redigerad av 1 mangoman, redigerad totalt 0 gånger.
mangoman skrev:det ska finnas en sorts anordning i vissa bilar ( inte bara volvo) som man kan fästa barnstolen i direkt , alltså så man slipper fästa dom med säkerhetsbältet.. nån som vet vad denna heter?
Kanske inte har svar på dina andra frågor men just denna anordning heter Isofix ! :)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Isofix
Alla V70 drar ungefär lika mycket soppa. Sen kan man få en turbobil att dra betydligt mer om man pressar motorn lite...

T5 250 hk är en 2,3 liters motor med fulltrycksturbo och 2,4T och 2,5T är lätttrycksturbo.
Daddan ok tack då fick jag lära mig nåt nytt iaf.. men om det nu är effekt jag vill ha så kan jag ju köpa en omprogrammering av bsr för 7000kr då får jag enl dom ca 50hk mer i en 2.4t.. och en t5 är väl i regel dyrare än 7000kr jämfört med en 2.4t .. eller är där mer än motorn som skiljer mellan 2.4t och t5.. koppling osv?

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]