- mån 05 jul 2010, 01:01
Tja att det inte alltid blir rätt, det har jag en kompis som är bevis för. Han har *kört en svart prestandabil av porscheklass i en högfartsjakt som pågått 18km. Sen blivit upphittad och nekat.
Eftersom jag var med när det hela hände så är jag lika frågande som han. Han gasar upp bilen på en raksträcka ca 800 meter, vi vänder och han kör tillbaka mot stan, färden går lagligt. Bakifrån kommer polis utan blåljus som uppenbarligen ingen av oss ser. Han blir omkörd och prejad. Nu får han en arg polis som skriker gott åt honom, hur i helvete han kör. Han försöker lugna polismannen samtidigt som han ställer frågor. Polismannen yrar som en tok om att vi nu ska varit drygt 3 mil bort och kört som svin, han har följt oss i minst 150 i 18km.
Kompisen vägrar att skriva på, vi har inte varit där och därmed är det odiskutabelt. Han har alibi för hela dagen/ kvällen utom just dom 20 minuterna vi är ute. Iof är vi ju varandras alibi men..
Polisen morrar till och ska ha påskrift. Han har allt på video, det är i oktober månad och becksvart ute. Kompisen vill gärna se videon.
Tyvärr går det inte *monitorn är trasig, men skriv på..*
Han gör det inte, det går till tinget. Jag är med och vittnar, andra vittnar, polismannen skickar med en lapp. Videon går inte att kika på då *han trott att han erkänt, videon raderas automatiskt då* video finns alltså plötsligt inte. Inget stämmer, varken ställe, tid, hastighet, eller ens färgen på bilen. Inte heller prestanda stämmer..
Min vän med sin 92 år metallicgröna audi V8 med sina hisknande 2 ton och 250hk döms till drygt 6000kronor i böter för hastighet och vårdslöshet i trafik och blir av med körkortet i 3 månader. Han går så långt det går men är dömd..
Sen dröjde det nästan 5 år innan det uppmärksammas att en lokal polis faktiskt fuskat med hastighetsmätningar. Normalt sett så fick han folk att erkänna och då raderas bandet på plats. Men så var det EN som inte erkände utan han hade stenkoll och bara råvägrade, han hade inte kört för fort bara.., och polisen hade väl en ny partner i bilen som tog videobandet innan det blev *raderat* så bandet spelades upp som bevis och där hör man kommentarerna om att nu skulle den jäveln åka dit, så klockades han på fel sträcka (klockas på 90 sträckan). Vips så klockades han på 88 km/h på 70 sträcka. Men allt syntes och hördes på bandet. Det blev ett jävla rabalder.
I samma veva så kom polismannens namn ut, det var samma polis som tog kompisen. Den polisen har idag fått sparken, jag kommer inte ihåg vad han fick för straff. Men kompisen har inte fått rättvisa ens idag..
Vad som hänt den polisen vet jag inte.. men som sagt han är inte polis mera.