- ons 14 jul 2010, 15:05
den funkar i ca 5min om ja vrider till max kyla sen blåser d bara varmluft
Moderator: Moderatorer
murre83 skrev:Jag har samma problem med min S70 nu, AC funkar perfekt i 5min ungefär sen kommer lukten o varmluften...Du beskriver exakt samma fenomen som jag har på min V70 98. Just det där att man känner AC lukten o sen kommer ingen kalluft mer efter 5-10min.
Om ja stänger av ACn i nån minut så funkar den typ 5 min sen igen...
får att den överhubudtaget ska funka måste ja vrida båda "rattarna" till d kallaste, vider ja sen tillbaka o ställer in den på kanske 20 gradera så blåser d varmluft direkt...
Galet irriterande men verkar som massa bilar fått problem med sina ACn denna sommaren...
Volvo i Borås har blivit nerringda med frågor rörande detta...
s60t501 skrev:du har inte fått in "plattan" rätt i splinsen,lossa igen o lirka dit den igen.eller så har den ena brickan ramlat snett o lagt sig i vägen,det hände mig när jag chimsa påS70Jag har testat lossa och sätta dit ett 20-tal gånger nu tror jag. ;)
NiklasO skrev:Blev likadant för mig när jag shimsade om min bil (S70:in) för ca. tre veckor sedan.s60t501 skrev:du har inte fått in "plattan" rätt i splinsen,lossa igen o lirka dit den igen.eller så har den ena brickan ramlat snett o lagt sig i vägen,det hände mig när jag chimsa påS70Jag har testat lossa och sätta dit ett 20-tal gånger nu tror jag. ;)
Det känns som att den går i rätt...
Brickan sitter bra. Fuktade den och den håller sig på plats.
Blir galen. Det är ju trångt också. ;)

Hjulvridarn skrev:Glider den typ ... helt in... eller vad man ska säga? ;)NiklasO skrev:Blev likadant för mig när jag shimsade om min bil (S70:in) för ca. tre veckor sedan.s60t501 skrev:du har inte fått in "plattan" rätt i splinsen,lossa igen o lirka dit den igen.eller så har den ena brickan ramlat snett o lagt sig i vägen,det hände mig när jag chimsa påS70Jag har testat lossa och sätta dit ett 20-tal gånger nu tror jag. ;)
Det känns som att den går i rätt...
Brickan sitter bra. Fuktade den och den håller sig på plats.
Blir galen. Det är ju trångt också. ;)
Sprayade på lite "smörja" i hålet, då gled skivan lätt på plats!
Som du säger; trångt är bara förnamnet..
Om du har en batteriladdare och en multimeter (vil[…]
Har något konstigt el fel som kommer ibland.[…]