Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrSimson
eccy243 skrev:Nejdå. Det har inte tagit skada. Prova att justera en gång till. Men jag kan säga att bilprovningen är ganska snälla vad gäller glapp i hjullager. Speciellt i dessa koniska rullager.
ok så bra. Då får jag göra det. Det är inte sbp jag är orolig för, det skakar ju i ratten vid lite högre hastigheter och det är ganska störande o sen tror jag inte att det är speciellt bra för leder mm. Kan du bekräfta att det är 57nm som man ska dra? Kan jag kanske dra lite hårdare för att se om det sätter sig bättre då?
Användarvisningsbild
av MrSimson
Är lite sugen på farthållare då det kanske blir lite längre resor under senare delen av sommaren. Kan man ta en farthållare från en b230f motor från en 740 -90 och sätta i min bil? Antar att det borde funka i och med att insug och det ser likadant ut. Om någon kan svara på detta vore det kanon. Volvo säljer ju som bekant inte farthållarkit längre.
Användarvisningsbild
av Dalmans
fråga päpplet, han är säkert iläst i detta ämne nu för tiden. :)

vart köpte du dina dimljus? och till vilket pris? jag har nämligen tappat ett av mina till min 740, är det nån form av "volvo orginal" eller finns inte det till 740 kanske :)
Användarvisningsbild
av MrSimson
Dalmans skrev:fråga päpplet, han är säkert iläst i detta ämne nu för tiden. :)

vart köpte du dina dimljus? och till vilket pris? jag har nämligen tappat ett av mina till min 740, är det nån form av "volvo orginal" eller finns inte det till 740 kanske :)
Det kan jag ju göra, tänkte inte på det :D Finns volvo original men dom kostar 700 för endast insatsen har jag för mig. Men jag köpte på vparts.se endast insats dock 200 kr. vet inte var det finns att få tag på hela lyset. Kommer ju ut lite då och då på tradera. Tror jag har sett på denna sida nångång: http://www.volvoshop.net
Användarvisningsbild
av päpplet
Om fästet är lika så ska det passa. Om inte så ser det inte helt omöjligt ut att bygga egna fästen om du är händig med plåt och svets :wink: All el mm är helt fristående från övriga elsystemet så det ska gå. Jag har själv tagit farthållaren från en 90a.

Tänk på att få med en kabelhärva för den finns inte fördragen men om du har kollat på mina bilder så ser du att den är inte direkt stor. Om jag inte minns fel så tror jag det mesta är flatstift så om det verkligen kniper sig kan du kanske göra en egen härva. Och tänk på att du lär borra lös fästena till givarna i pedalstället för dom sitter nitade och finns inte i din bil.
Användarvisningsbild
av MrSimson
Då tackar jag, så får vi se om det blir köp eller om jag hittar på någon skrot om jag har tur. :D
Användarvisningsbild
av MrSimson
Jahopp, nu har oturen varit framme på riktigt! Stannar vid stop plikt och vad händer inte då? Jo jag blir påkörd bakifrån... Ganska så kraftig smäll tyvärr o sen så tog den olämpligt över kofångaren. Hela bakre balken är intryck och lika så den rätgående på vänster sida... Försäkringsbolaget vill inte reparera... Så tyvärr blir det väl skroten för den här bilen snart, ska bara försöka medla fram en bra pris på bilen och så... Kommer väl lite tråkiga bilder så småningom
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?