Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Idag hämtade jag det andra paketet :)
Blev en bredbandslambda så man har koll på hur motorn mår om man ska börja leka lite med laddtryck o soppa senare :-)-)
Monterar ni den sensorn i hålen på katalysatorn eller borrar ni o svetsar dit en gänga på downpipen? Tänkte så avståndet o sånt blir rätt.

Bild
Idag har jag börjat montera avgassystemet men passformen va sådär. Fick bygga om lite bla svetsa om rören lite så katalysatorn hamnade där den ska vara och sen fick jag förlänga ett fäste på ljuddämparen med 2cm så blev passformen mycket bättre :) Nu ska jag bara fundera ut hur jag ska fästa katalysatorn, om jag ska såga upp 4 slitsspår i den o bara dra åt med klammorna.

Bild
Bild
Bild
Efter ett jäkla letande på stan idag så fick jag tillslut tag på 2 flänsar i 3" som jag svetsade dit på downpipen och katalysatorn så det blir enklare att montera och ta ner om det skulle behövas, i den andra ändan svetsade jag fast röret. Nu ska jag ut o montera llt igen och förhoppningsvis så ska det bli klart nu!

Bild
Bild
Nu sitter äntligen avgassystemet på plats :D Efter en massa bök så är det äntligen klart och det låter gött!! Mätaren är också monterad o verkar fungera, ska kalibrera den o sen får man se va den visar när man åker. Bild på hur systemet blev kommer i morgon då det är lite för mörkt ute nu för att fota.

Bild
Idag har jag gjort klart det sista på bilen :) Nu är avgassystemet klart, olja/oljefilter bytt och även bränslefilter.
Funderar på att montera min elfläkt nu men måste ju ha en tempgivare i kylaren. Det verkar sitta en i kylaren redo och funderar på om den kan vara till ac:n? För det är ju en elfläkt i fronten på ackylaren, någon som vet om det går att koppla in sig på den givaren? Vilken temp den slår till på isåfall?

Bild
Bild
Bild
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 29
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Jämför med andra bilar som är samma[…]