- ons 30 jun 2010, 18:39
Testa, har dom inget fotobevis borde du kunna hävda att skivan stod på 12:00
Moderator: Moderatorer
Dalmans skrev:okej, har dock för mig att det är en parkeringsvakt som sagt detta till mig. konstigt om dom skulle sprida myterBevakningstiden är helt upp till markägaren, det är därför det är så olika. generellt är det 6 alt 11 minuter som gäller men undantag finns. det står inte reglerat i någon lag hur länge man måste vänta.
skulle in och betala en räkning på svensk kassaservice en gång när jag inte hade tillgång till datorn av någon anledning. kom till parkeringsplatsen och där stod en slappfisa.
Oj, sa jag undrande, är detta en betalparkering? fungerar inte Pbrickan här frågade jag dumt.
fick till svar att nej den gäller inte men är det ett snabbt ärende så kanske du hinner, jag måste vänta 15 min innan jag får bötfälla dig.
Jag sprang in, var klar på kanske 10 minuter och då hade han gått därifrån utan att lappa!
Vladdi skrev:Hej,Hejpåre!
Fick en p-bot i Haninge Centrum av Europark Svenska AB.
Jag undrar om denna går att överklaga.
Överträdelse enligt punkt 67 (se påsens baksida) när jag sedan tittar på baksidan finns inte denna punkt (67) under anteckningar står det P-skiva visar 5.00/17.00
Jag är hel säkert på att jag ställde klockan på 12.00.
Boten utfärdades kl. 13.05 - 13.22
Under fotodokumentation så har dom ej markerat att dom har tagit ett foto.
Boten är av gammal sort (Handskriven)
Tacksam för svar.
Vladdi
C.W. skrev:Vad gäller om man har flera parkeringsskivor (med olika klockslag) liggande väl synliga i bilen?Har man en sån där stor pappers-pskiva kan man läsa de fina orden på baksidan där det bl.a står: Endast en P-skiva får användas!
Gjorde faktiskt 'misstaget' själv i helgen när jag slängde upp ett affärscentras parkeringsklocka på instrumentpanelen, utan att kolla att jag redan hade en liggande där tidigare.
:twisted:
Dalmans skrev:Har en fråga angående parkeringsböter.Har nu fått min dom på min överklagan till q-park:
Var upp en rännvända till min far idag och ställde mig på en betalparkering och chansade.
såklart så hann dom ju dit och lappa bilen.
på lappen står det: Starttid: 21:54 och sluttid 22:00
med andra ord har hon/han stått vid min bil i 6 minuter.
Jag har hört att dom måste stå vid en bil i minst 15 innan dom får lappa, stämmer detta?
isåfall borde jag ju kunna överklaga boten?
"I gällande rättsläge bedöms det att fem minuter är en rimlig tid för att växla pengar till en parkeringsautomat.Bara att betala och se glad ut med andra ord.
Det är beklagligt om växlingen tog längre tid men det kan dock inte anses utgöra skäl för avskrivning av
ärendet."
Antisladd lampan brukar vara den som tänds f&[…]