Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tommyW
Tjenare!

Är nu iveckan tänkt att jag ska investera i en Volvo V70 T5 -02 Automat som är R-kittad och med -06 Fram och baklyktor!
Den är även steg 3 chippad av BSR (Chip,filter,avgassystem) Så den ligger på 320 hk/427Nm! Den har i dagsläget rullat 19000 mil! Den har fullstämplad service bok och stora 16000mila servicen är gjord! Den är även svensksåld!

Är det en bil värd att köpa? Har läst om krånglande spjällhus, framvagnsproblem! Och klarar automatlådan den effekten?

Skulle vara väldigt tacksam för svar!

Mvh Tommy
Användarvisningsbild
av Magnus308
Om den är värd att köpa beror ju på priset.
Själv så är jag av den åsikten att en bil med det trimmet är värd mindre än en orginalbil i samma skick.
av Tartryffel
Jovisst, du hade även valt automat och de tre som ligger där nu är dyrare men det är ju inte värt 40.000 extra med automat på begagnatmarknaden. Snarare tre bilar som de begär alldeles för mycket för.

Det är väl den nedersta i listan som TS är spekulant på. Fin bil (om man gillar V70N) men för mig är det där en bil där ägaren tror att han ska få betalt för allt lull-lull, vilket man i stort sett aldrig får ändå.
av Tartryffel
Jag vet inte. Men ta en titt på Blocket: http://www.blocket.se/hela_sverige?q=v7 ... md=th&sp=1

Detta är 01:or, 02:or och 03:or. Är "din" värd så mycket mer än dessa? http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... m?ca=2&w=3 t.ex. för 78k, det är ändå 22000 kr mer för din bil.

Viktigast är att du är nöjd med köpet ändå, tycker du att bilen är värd 100k för dig så är det inget problem för någon annan! Men jag vet hur ivrig man blir, när man bestämt sig för att köpa bil så vill man köpa, inte säga nej.
Användarvisningsbild
av wissel
Jag skulle inte i min vildaste fantasi köpa den bilen....den är " chippad" o påkostad och då slår alla bromsar till hos mig, varför säljer människan efter att "investerat" massor av pengar i den ?? Nej jag får för mig att något är ruskigt fel här ! För min del så skulle rätt pris vara 35 papp. max.
med 00 hästar så är nog det mesta "sallad" i låda, axlar, nav,fjädring, MOTOR.
Sorry........

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]