- mån 12 jul 2010, 19:53
#426692
Har renoverat en motor o fixat o donat, men får den inte att funka bra, har letat fel men hittar inget så lägger ut frågan här.
Kan berätta lite som kan vara bra att veta.
Lät allt vara kvar i bilen när jag lyfte ur den gamla motorn och använder mig av allt jag använde innan för utom blocket och topp med innehåll, generator och startmotor.
Sprutet som sitter i bilen funkade klockrent på den förra motorn så tror inte på det för har även prövat ett Mega Squirt men får samma fel så jag har lyckats med något under renoveringen men frågan är vad, har även väldigt dåligt och ojämt komp, detta är en sugis motor. Han som byggde toppen o monterade kammen märkte även upp var 0 var och även en markering där kammen skulle stå för att det skulle gå som bäst.
Motor info:
Underdel: B230 91:a Viktade kolvar o stakar, balanserat vevparti, nya kolvringar, honad med sånna här:
Topp: 530, planad 3mm, väldigt portad, ventilfjädrar spända för att klara 10000rpm , gjord av en man som gör toppar till Folkrace och Rally,
Kam: Elleman88,
Spridare: 850T5 310cc/3.93bar,
Tändstift: NGK Racing B6EVX,
Ställbart kamdrev,
Lättat svänghjul Vikt 5,6KG,
JT 4-2-1 extraktorgrenrör med 2,5" collector,
2,5" simons system med främre ljuddämpare,
Komp 8.75, 9.75, 7 och 9.5bar
Problemet är att jag inte får bilen under 1500rpm för då dör den och att jag ha så dåligt komp, borde ligga över 12.
Kan berätta lite som kan vara bra att veta.
Lät allt vara kvar i bilen när jag lyfte ur den gamla motorn och använder mig av allt jag använde innan för utom blocket och topp med innehåll, generator och startmotor.
Sprutet som sitter i bilen funkade klockrent på den förra motorn så tror inte på det för har även prövat ett Mega Squirt men får samma fel så jag har lyckats med något under renoveringen men frågan är vad, har även väldigt dåligt och ojämt komp, detta är en sugis motor. Han som byggde toppen o monterade kammen märkte även upp var 0 var och även en markering där kammen skulle stå för att det skulle gå som bäst.
Motor info:
Underdel: B230 91:a Viktade kolvar o stakar, balanserat vevparti, nya kolvringar, honad med sånna här:

Topp: 530, planad 3mm, väldigt portad, ventilfjädrar spända för att klara 10000rpm , gjord av en man som gör toppar till Folkrace och Rally,
Kam: Elleman88,
Spridare: 850T5 310cc/3.93bar,
Tändstift: NGK Racing B6EVX,
Ställbart kamdrev,
Lättat svänghjul Vikt 5,6KG,
JT 4-2-1 extraktorgrenrör med 2,5" collector,
2,5" simons system med främre ljuddämpare,
Komp 8.75, 9.75, 7 och 9.5bar
Problemet är att jag inte får bilen under 1500rpm för då dör den och att jag ha så dåligt komp, borde ligga över 12.
245 GL 90:a Super Vulvan, 245 GLT 84:a Super Vulvan 2, 244 DL 86:a Super Vulvan 3, 244 GL 87:a Super Vulvan 5, 244 DL 86:a Super Vulvan 6, 360 GL 87:a Super Vulvan 7 -> Detta är bara början...