NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En såkallad mellanservice för en S40 Etanolbil begär Bilia 1600:- för ! :twisted:
Oljebyte + två packningar och kontroll om programvaran behöver uppgraderas, Vilket borde vara ett garantijobb (?) :?:

Oj Oj ÄR INTE DETTA ATT TA I SÅ MAN SPYR ?

Alla försöker vi ju käna pengar men en gammal S40 kan man erbjuda en service på för 1400:- :P
Dett kallar man för vänligt pris ( av mig översatt till Svenska) vad skall då mellanservicen annonseras som i dörren ?
:twisted:
JÅJ
P.S.
Förmodar att de också släcker servislampan :wink:
Användarvisningsbild
av Jensen
Vad tycker du att det skall kosta då???
av DanneF
på sydupplands bil i upplands väsby så fick jag ett pris på 854kr för o byta olja o oljefilter i min v50 så 1600 verkar vara lite högt :)
Användarvisningsbild
av CarMan
DanneF skrev:på sydupplands bil i upplands väsby så fick jag ett pris på 854kr för o byta olja o oljefilter i min v50 så 1600 verkar vara lite högt :)
byta olja & service är ju knapast samma sak, där av pris skilnaden.
har ingen koll på vad som ingår i mellan servisarna, men dom är faktiskt inte prisvärda! man får mer för pengarna om man gör en riktig service, men den osar ju några slantar till !
av JÅJ
CarMan skrev:
DanneF skrev:på sydupplands bil i upplands väsby så fick jag ett pris på 854kr för o byta olja o oljefilter i min v50 så 1600 verkar vara lite högt :)
har ingen koll på vad som ingår i mellan servisarna, men dom är faktiskt inte prisvärda! man får mer för pengarna om man gör en riktig service, men den osar ju några slantar till !
Det som på "bila språk" heter mellanservice för en Etanolbil är enligt service/ garanti boken ett filter och oljebyte.
Vad en "normal" service kostar är nog en hemsk överaskining ....
Först protesteradekundmotagaren och förklarade att bilen inte behövde oljebyte vid 1000 mil utan först vid 2000 mil men efterdiv. så lärde jg mig att fråga efter en mellanservice och inte efter ett oljebyte !

jåj
av JÅJ
Jensen skrev:Vad tycker du att det skall kosta då???
En konkurent i Göteborg CMS auktoriserad Volvoverkstad begärde "bara" 1050:-

Tyckte det låt dyrt förstmen allt är relativt :shock:
JÅJ
Användarvisningsbild
av CarMan
JÅJ skrev:

JÅJ
om du kollar vad oljan kostar så är det ju största delan av priset!!!
motorolja påverkat ju också av det höjda oljapriset.
av JÅJ
CarMan skrev:
JÅJ skrev:

JÅJ
om du kollar vad oljan kostar så är det ju största delan av priset!!!
motorolja påverkat ju också av det höjda oljapriset.
135:- / liter på Mekonomen och då blir det den olja som Instruktionsboken rekomnderar och dekalen i motorrummet visar.
Oljefilter orginal kostar drygt en 100lapp

JÅJ
P.S.
Någon som vet om SAAB s etanolturbo också behöver den här specialoljan ( Ford spec) och oljebyte lika ofta ?
av DanneF
CarMan skrev:
det står ju i instruktionsboken att det är endast olja + fliter som byts. asså kan inte de kosta 500kr extra o släcka servicelampan.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Kära medllemmar, det handlar endast om att tjäna in pengar...varför ska de kolla mjukvaran efter 1000mil utan kostnad !?!? det ska ingå tycker jag....tycker de borde bjuda på det

...samt man kan köpa bra olja själv och byta om man är händig men då finns det ingen stämpel på service boken.....

Det är det de flesta bilfirmor tjänar mest på ,,,verkstäderna , inte försäljning av bilarna...

Jag har en XC70 D5 2013 som gått 30000 mil. […]

Jag har en 944 b230FB från 1991 Har gå[…]

Absolut, att det är låskistan är j[…]

0,6mm ska stiften ha enligt dem jag köpte d[…]