Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skauningen
Har en S60 2,5T som jag är nöjd med. Men jag har märk att det låter från vä fram det lixom bummar från hjulet. Det låter från ca 40km/h+ och uppåt! ?:-/ ?:-/ ?:-/ Ljudet ökar inte direkt vid högre hastighet.Upptäckte det idag så jag har inte börjat undersöka det en,tänkte fä lite tips här
Senast redigerad av 1 Skauningen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Låter som ett hjullager. Låter det mer när du svänger. Ett sätt att undersöka hjullagret är att hissa upp bilen så att hjulet går fritt, håll handen på fjädringspaketet och snurra på hjulet och lyssna och känn om du märker något.

Mvh GK
av bossehbg
samma på min v70 vänster sida.
kollade hjullagret när jag bytade länkarmen.Kändes helt ok rullade fint som bara den.
Känns som det e någon form av resonans ljud. samma oavsett det e vinterdäck eller sommardäck . låter lite olika beroende på asfaltkvaliten kan vara däckljud som låter och inte blir avisolerat riktigt.
men det lät inte när jag köpte bilen vid 6000mil men nu vid 13000låter det. misstänker någon form av bussning eftersom brummandet har ökat på sista tiden.har oxå bytat undre momentstag och övre motorfäste pga vibrationer som upphörde.
av Skauningen
bossehbg skrev:samma på min v70 vänster sida.
kollade hjullagret när jag bytade länkarmen.Kändes helt ok rullade fint som bara den.
Känns som det e någon form av resonans ljud. samma oavsett det e vinterdäck eller sommardäck . låter lite olika beroende på asfaltkvaliten kan vara däckljud som låter och inte blir avisolerat riktigt.
men det lät inte när jag köpte bilen vid 6000mil men nu vid 13000låter det. misstänker någon form av bussning eftersom brummandet har ökat på sista tiden.har oxå bytat undre momentstag och övre motorfäste pga vibrationer som upphörde.
Har varit ute o kört lite mer idag för o försöka lokalisera o det mystiska är att över 40 börjar det låta sen tystnar det men så fort jag släpper gasen låter det igen (automat) ju fortare jag kör o släpper av gasen desto mer låter det.Ungefär som något ligger o tar emot ?:-/ ?:-/ ?:-/ ??:-/ ??:-/ ??:-/
av Skauningen
Tack för alla svar men det var så illa att någon försökt stjäla mina 18"Fälgar o misslyckats så det var hjulet som var löst inte det första man tänker på 8) 8) 8) 8) 8)

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]