Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cedrix
Fred skrev: Man ska inte lura sig själv och tro att det inbyggda nätet stoppar några grejer som kommer flygande vid en krock...möjligen lite lösa kläder eller kuddar. Vill man vara säker på att inte skadas av tunga, hårda, grejer från skuffen är lastgallret det enda som gäller! Dessutom har jag aldrig hört mitt galler så att det skallrar är lite missvisande. Kanske hade du inte monterat det på rätt sätt...

Mvh
/Fred
Tror nog att lastnätet klara av en hel del, är väldigt starka trådar, men visst en galler tål mer!
Tror även att nätet dämpar en flygande hund lite skonsammare än ett galler.
Har lastgaller i min 855:a och efter några veckor när hunden har käkat upp gummiringarna som gör att gallret inte ligger direkt mot sätet, så skrammlar/gnisslar det!

Men har man väldigt aktiva/tuggande/klättrande hund i bagaget så är det bara galler som fungerar, min jycke är så gammal nu så han är inge problem att ha i bilen med nät.
av lundsbrunn
oki då får jag fixa ett galler då..

men vad är det som kräver hjulinstälnig på en v70 i bak å fram vad är det man byter då?
länkarm å de det vet jag men i bak..
av Tartryffel
Hjulinställning bak behövs extremt sällan.

Ta och köp bilen och återkom när du har problem eller undrar över något mer specifikt. Det blir lite "tusen frågor" nu och mest detaljer. Hjulinställning kostar några hundra hos en däckhandlare, alltså inget att ödsla tid på. Du behöver en större utgiftsbuffert än så om du ska köpa en sån här bil.

Du oroar dig för mycket! Lägg krutet på att kolla upp ditt köpobjekt noga. Den biten kan du få bra hjälp med här på forumet.
av lundsbrunn
oki då vet jag de. jag tänkte typ om man byter stag eller så i bak eller nått liknade att man var tvången å göra hjulinstälnig då..
av Tartryffel
lundsbrunn skrev:oki då vet jag de. jag tänkte typ om man byter stag eller så i bak eller nått liknade att man var tvången å göra hjulinstälnig då..
Behövs inte.
av lundsbrunn
oki vad bra så det är bara i fram det behövs då...

då är det samma som 850 då att man inte behöver göra hjulinstälnig i bak..

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]