NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver477
Nån som vet vart man kan läsa till sig mer info eller nån guide ?
Går och funderar på att det blir semesterprojekt i år. 8)
Användarvisningsbild
av opA
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/default.aspx

Där har du Volvos egna monteringsguide-sida... jag försöker hitta fjäderbyte.. men utan resultat.

Du kanske har bättre tur att hitta.. eller någon annan som kanske kan ge dig en direktlänk ! :)
Användarvisningsbild
av Silver477
Kanonbra sida ju :D

Ska ta och seriöst leta sänkningssats,funderar på H&R igen. Satt på min förra 1.8F,men var stenhård :???:
Nåt annat tips på tillverkare att spana på ?
av Nike81
Eibach. Det tipset fick jag. Enlig Lersjöfors/Kilen (eller vad de nu heter) så ska Eibach vara mjukare än deras fjädrar samt H&R. Beställde mina via OCL/Brosson. Fanns på deras hemsida. Men beställde via en lokal däck-nisse
Användarvisningsbild
av ThomasT
Nike81 skrev:Eibach. Det tipset fick jag. Enlig Lersjöfors/Kilen (eller vad de nu heter) så ska Eibach vara mjukare än deras fjädrar samt H&R. Beställde mina via OCL/Brosson. Fanns på deras hemsida. Men beställde via en lokal däck-nisse
Jag har testat både H&R och Eibach på min och kan inte påstå att det var någon märkbar skillnad.

Jag har även gjort bytet på en Golf mkIV från Eibach till H&R, samma där... märkte ingen skillnad.

Det är väldigt små skillnader mellan olika väletablerade leverantörers sänkfjädrar.

.
Användarvisningsbild
av Silver477
Men stämmer det att Eibach sänker mer i bakänden ?
Eller är det bara på sänkningssatsen för amerikanska marknaden ?
Användarvisningsbild
av ThomasT
Silver477 skrev:Men stämmer det att Eibach sänker mer i bakänden ?
Eller är det bara på sänkningssatsen för amerikanska marknaden ?
Det är bara USA-kittet(artnr 8436.140) som sänker mer i bak. Måste köpas från USA.

Europa kitten sänker lika bak/fram.

.
Användarvisningsbild
av Silver477
Så nu är fjädrarna beställda,blev Eibach 30+30 kit. Så semester arbetet är fixat,blir nog lite regniga
dagar att pula i garaget. Ska fixa upp bilder senare när det e klart .
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]