Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jamo
Nu är bilen sänkt. Heico fjädrar -30mm och Bilstein sport stötdampare. Bilen är mycket bättre att köra. Den är inte hård.

Jag är nöjd.
Bild

Bromsskivor efter biltvått.... (RO)
Användarvisningsbild
av micke011
Ser väldigt trevligt ut, snygga hjul dessutom!
Användarvisningsbild
av Variosboy
Såg min första sänkta V70II förra veckan, och precis som av din bild att döma så ser det riktigt bra ut! :-)-)
av dimster
Var köpte du sänkningssatsen ifrån? Monterade du allt själv? Vad kostade det allt som allt?
Användarvisningsbild
av jamo
dimster skrev:Var köpte du sänkningssatsen ifrån? Monterade du allt själv? Vad kostade det allt som allt?
Jag köpte satsen från Heicos återfösäljare i Finland. Montering i närmaste volvoverkstad. Kostnaden tillsammans var ca. 1600 € dvs. ca. 15200kr.

Bild

Tack för alla kommentar. Jag tycker också att bilen är lagom sänkt

Jag rekommenderar.
Användarvisningsbild
av opA
Saftigt pris :P

Var de verkligen värt att byta stötdämparna ? Det är ju den stora kostnaden egentligen..

Jag bytte bara fjädrarna på mina till H&R 35mm och skillnaden emot innan är väl knapp... nu när jag kört ett par hundra mil med fjädrarna så förstår jag verkligen hur ovärt det hade varit att byta stötdämparna samtidigt.
av Bitez
hmmm... så var det värt o sänka? eller inte??? Själv funderar jag också på göra det, men inte så mycket för utseendet skull, utan för lite bättre väghållning. Jag tycker min "svajjar" lite när man kör in kurvor o så...

Fick idén att bara byta ut fjädrar och det skulle bli en ganska stor skillnad... men nu blir jag förbryllad... hmmmm...

Annars så tycker jag den ser riktigt fin ut... ;)
Användarvisningsbild
av opA
Bitez skrev:hmmm... så var det värt o sänka? eller inte??? Själv funderar jag också på göra det, men inte så mycket för utseendet skull, utan för lite bättre väghållning. Jag tycker min "svajjar" lite när man kör in kurvor o så..
Jag kan bara säga så att innan jag sänkte min V50 så kände jag hur "kupén la sig på sidan" i skarpa kurvor.. nu följer den vägarna så jäkla fint ! :)

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]