...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nolimits
Djupt tragiskt och du har mina fulla sympatier i hela ärendet även om detta nu aldrig lär hjälpa mot ett förlorat arbete och indraget körkort.Min fasta övertygelse om denna väg polis är nu gjutet i sten.Djävla svin.

Samtidigt som här är alltför mycket fel enligt din egen historia om hur det har gått till så är det bästa som sagt att skaffa en advokat och dra hela historien i domstol.Tänk vilken dröm att få höra detta svin till mc polis få reda på av en domstol att hela ärendet gått felaktigt till och skötts på ett synnerligen smaklös sätt.Jag dömer dig absolut inte men du skulle aldrig i livet erkänt detta och lämnat körkortet ifrån dig under dessa omständigheterna.Tummen upp grabben och jag hoppas du får rättsida på eländet.
Användarvisningsbild
av CarMan
Presen är helt onödigt att gå till, lagen har sin gång oavsett vad pressen skriver.

Men din advokat, som du vid det här laget borde ha skaffat, kan hjälpa dig med vad du ska göra. du kan alla gånger få skadestånd.

men allt kommer i efterhand, räkna inte med att nått går fort.

(jag vart av med kortet en gång i 2 månader, o jag erkände inte, det vart förhandlingar i tingsrätten. men då hade jag ju redan fått tillbaka kortet för nån månad sen, o dom hade bra bevis, så jag erkände)
Användarvisningsbild
av JimmyG
skaffa advoka... ja det hade jag gärna gjort, men har inte ett öre över till det... uan får rida ut detta helt enkelt.

Så trött o sliten av att ha kämpat med detta i snart 1 månad att jag ger upp... får ingen hjälp någonstanns, vare sej ekonomiskt eller på annat sätt efterssom jag jobbat i norge.

Det blir socialen nu... sebanken höde av dsej idag och undrade hur det gick.. talade om som det var och dom är iallafall beredda att ta in bilen med hjälp av en bilfirma så jag slipper kronofogden med bilen iallafall.. tappar mycket pengar på det, men ser inte så mycket annat jag kan göra.. Och det är ett måste för att få socialhjälp.

Mc:n läggs på annons, och jag hoppas att jag får så det täcker lånet iallafall.. sen mina vänner... blir det inget mer jobb för mej på ett bra tag.!
Användarvisningsbild
av Brainy
JimmyG skrev:skaffa advoka... ja det hade jag gärna gjort, men har inte ett öre över till det... uan får rida ut detta helt enkelt.

Så trött o sliten av att ha kämpat med detta i snart 1 månad att jag ger upp... får ingen hjälp någonstanns, vare sej ekonomiskt eller på annat sätt efterssom jag jobbat i norge.

Det blir socialen nu... sebanken höde av dsej idag och undrade hur det gick.. talade om som det var och dom är iallafall beredda att ta in bilen med hjälp av en bilfirma så jag slipper kronofogden med bilen iallafall.. tappar mycket pengar på det, men ser inte så mycket annat jag kan göra.. Och det är ett måste för att få socialhjälp.

Mc:n läggs på annons, och jag hoppas att jag får så det täcker lånet iallafall.. sen mina vänner... blir det inget mer jobb för mej på ett bra tag.!
Har du inte gjort det så kommer ju staten stå för advokatkostnaderna när du vinner i rätten...
Varför ta ett straff för något du säger att du inte har gjort? Har du inte gjort det så bör det inte vara speciellt svårt för en advokat att fria dig och då bör du ju få skadestånd från staten med.
av llesrof
Brainy skrev: Har du inte gjort det så kommer ju staten stå för advokatkostnaderna när du vinner i rätten...
Varför ta ett straff för något du säger att du inte har gjort? Har du inte gjort det så bör det inte vara speciellt svårt för en advokat att fria dig och då bör du ju få skadestånd från staten med.
Precis. En advokat kan ju till och med få skyldiga att gå fria.

Jag blir upprörd när jag läser din berättelse. Det är dock några saker som jag funderar på, men de kanske inte angår mig eller någon annan och svaren kanske finns i texten någonstans. Har du redan lämnat in körkortet eller är saken under utredning? Är din arbetsgivare beredd att återanställa dig om du blir friad efter att ha överklagat, något som jag tycker att du skall göra om det gått till på det sätt som du beskriver? Jag tycker att din arbetsgivare verkar lite grinig som ger dig sparken på grund av detta, men du och din arbetsgivare kanske har avtalat att man får sparken om man blir av med körkortet, det vet jag inget om. Jag förmodar nämligen att du berättat om omständigheterna kring körkortsindragningen, för arbetsgivaren och i så fall är det lite märkligt att du får sparken så omgående, ja om du nu inte redan fått lämna in körkortet. Hur motiverar de uppsägningen?

Jag förstår att du inte kan arbeta som busschaufför under tiden du inte har körkort, men i vissa fall kan man kanske arbeta administrativt under den perioden, eller i värsta fall ta tjänstledigt. Tar du ledigt blir drabbas du och din familj av ekonomiska problem under en begränsad tid och kanske till och med kan lägga undan en del pengar till detta (du skriver ju att du tjänat väldigt bra på ditt arbete) om du inte redan fått lämna in körkortet. Är det ett litet företag med få anställda så borde väl arbetsgivaren kunna ta in någon från ett bemanningsföretag under tiden du är borta. Ofta kan man hitta en lösning om man bara vill, men som sagt, det kanske står i avtalet att man blir fockad om blir av med körkortet och då är det inte mycket att göra åt saken. Om man överklagar domen får man per automatik tillbaka körkortet och då borde du öven få jobbet tillbaka. Så... det är några saker som verkar en anings suspekta i den här soppan.
Användarvisningsbild
av opA
CarMan skrev:Presen är helt onödigt att gå till, lagen har sin gång oavsett vad pressen skriver.
Må så vara... men att gå till pressen får oftast pappersarbetarna att skynda på lite med detta ärendet.

Jag hade utan tvekan gått till pressen med detta.. får du en tidning bakom dig, får du snart alla svenska dagsblaskor bakom dig. Kanske norska med..

Kolla på han "Johnny" som körde framför ambulansen... han fick körkortet tillbaka och hela svenska folket var på hans sida ( ja. förutom dom 1% som röstade emot ).
Användarvisningsbild
av ThomasT
Du har väl någon form av juridiskt skydd i din hemförsäkring som täcker upp en del advokatkostnader.

.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Utan att veta mer än texten ovan, behöve[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade […]

Enligt skf 75Nm och ytterligare 45°