Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
Förutsatt att det inte är helkexigt så visst går det, att få bort rosten är inte så svårt det är bara arbete, hur mycket arbete beror på om du tar bort det värsta och sen lägger på en roststoppare eller om du slipar plåtrent. Sedan får du grunda spackla och lackera i din bils färg i några lager. Där skulle jag nöja mig men om man vill att det skall bli så bra som möjligt lackerar man om hela delen, jag förmodar att det är bakstötfångaren man ser.

Mvh GK
av III
Ser absolut ut som att den delen är omlackad, kanske efter någon deformation annars hade det sannolikt inte sett ut så. Om du vet när och av vilken firma så borde detta påtalas för dom och försöka få det till garanti.
av clem
Håller med föregående talare och tycker det ser ut som en dåligt fixad krockskada.
Kanten man ser vid rosten är dåligt slipat spackel.
av yuphin
clem skrev:Håller med föregående talare och tycker det ser ut som en dåligt fixad krockskada.
Kanten man ser vid rosten är dåligt slipat spackel.
Helt rätt, det var en gammal skada. Jag fick bort det värsta och hade på en röstlösare, men ser nu att man behöver spackla lite innan man kan lacka. Hittade en variant på Biltema, är denna ok att använda innan man lackar med lackstiften?

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o ... utspackel/

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]