NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marres
Hejsan!
Jag har en V50 -04, och på bakluckan (nedre delen) så ser det ut som att lacken börjar "släppa/lossna"...
Har någon varit med om nåt liknande? Vet var det beror på? Går det på nån garanti / hur lång är den isåfall??
Är detta typiskt för V50 -04?
Jag bifogar en bild så är det lättare att se.

Tack för hjälpen! =)

Bild
av finnepower
Marres skrev:Hejsan!
Jag har en V50 -04, och på bakluckan (nedre delen) så ser det ut som att lacken börjar "släppa/lossna"...
Har någon varit med om nåt liknande? Vet var det beror på? Går det på nån garanti / hur lång är den isåfall??
Är detta typiskt för V50 -04?
Jag bifogar en bild så är det lättare att se.

Tack för hjälpen! =)

Bild

Bilden fungerar inte.
Jag var hos bilia för 2 månader sen med samma problem som dig. Bilen är en -07:a.

Bagageluckan har varit omlackad innan jag köpte bilen och då hade dom fel justerat vid montering så den skrapa i längst ner så lackaen börja släppa.
Gick på garanti trots de hade gått 6 månader över lackerings garantin.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det låter ju som några riktiga klantar när de monterar av bakluckan. Man lackar allt på plats för att inte få färgskiftningar.

In med bilen och påtala och be om ny omlackering. Har den tagit i stötfångaren får nog den också omlackeras.
av finnepower
FiddeUBC skrev:Det låter ju som några riktiga klantar när de monterar av bakluckan. Man lackar allt på plats för att inte få färgskiftningar.

In med bilen och påtala och be om ny omlackering. Har den tagit i stötfångaren får nog den också omlackeras.
Dom hade förmodligen bytt bagagelucka därför felmonterad. Men nu är den rätt justerad och omlackerad.

Håller på att fixa till en V70 d5 2010[…]

244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]