Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
tog en lite längre tripp nu på kvällskvisten då sambon var sugen på en McFlurry och jag var sugen på lite myspys från motorhuven :)

batterimätaren på instrumentpanelen visade halvfullt på vägen ner och nästan helt tomt på vägen hem, lurar på att generatorn krånglar.
dessutom är det pyspunka på ena däcket, hade 2,0 bar när jag åkte och efter max 5 mil hade jag 0.5 bar. verkar dessutom vara punka på ett av vinterdäcken.
Användarvisningsbild
av Dalmans
Generatorn bytt, fick tag på en 80A för endast 150:- helt överkomligt.
batteriet bytt, jag lessnade ur och köpte ett nytt på volvo 994:-
vänster framdäck bytt, sitter en plåtfälg där nu, får duga sålänge.

nu är bilen riktigt nice att köra! blir nog en vända ikväll bara för att det är roligt :)

Nästa projekt blir toning och nytt dimljus, men det får vänta tills nästa lön kommer, för nu finns det inte mycket slantar kvar.
Användarvisningsbild
av Ticken
Hey, en liten fundering bara. Du nämnde att svajande tomgången skulle bero på lullet med öppen dump.. Men, har du motronicsprut (vilket jag tror att du har) så borde inte det vara problemet eftersom bilen INTE har luftmassemätare utan en luftmängdmätare..

/Ticken
Användarvisningsbild
av Ticken
Står det motronic på boxen vid passageraren fötter? har du luftmängdmätare på luftburken?

/Ticken
Användarvisningsbild
av cybermunk
Står väl även på en dataskylt vid B-stolpen förarsida
Användarvisningsbild
av Ticken
Hehe lugnt :wink:

Allså, du måste ta bort en liten panel för att kunna kika vad som står på motronicboxen. Gör såhär - kolla på den här guiden. Den är för hur man tar ur boxen ur bilen och hur man chippar den, delen om hur man chippar kan du ju strunta i men hur man får bort panelen så du ser boxen kan ju vara intressant.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=51789

Sen kan du kika på dom här två bilderna, frågan är alltså. Den grunkan som jag ringat in, har du en sån?

Bild
Bild

/Ticken
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
230fk går snålt

Vad styr uppfetningen av blandningen då vid […]

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]