Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Är det någon som har en lista över vilka punkter på V70n som täcks av eventuella förlängda garantier?
Jag vet att krängningshämarna fram är på 4 år enligt min lokal verkstad. Men jag skulle vilja ha en lista så man kan leta efter fel! innan tiden är ute....

Har hört att stötdämparna bak har förlängd garanti, stämmer detta?

/Henrik
av Arne
Förlängd garanti har du också på dörrlåsen. Jag hade problem när jag skulle låsa bilen med fjärrkontrollen, då knappen åkte ner på förardörren tog det inte ens en halv sekund innan den åkte upp igen. Detta problem är troligtvis rätt så vanligt eftersom Volvo lämnar förlängd garanti på det. Jag har en S60 D5 -02:a, samma sak gäller säkert V70.
Användarvisningsbild
av greeeken
Ja men det är ett känt fel på S60 bilarna.Detta går på garantin o ska inte kosta att byta.Sen om man får förlängd garantai dte vet jag ite,Men innan den går ut så kan du "säga" att det är problem med låset,Du har 3 månaders garanti på en reparation.

Allt annat är Bullshit av volvo
av åklagarn
[quote="greeeken"]Ja men det är ett känt fel på S60 bilarna.Detta går på garantin o ska inte kosta att byta.Sen om man får förlängd garantai dte vet jag ite,Men innan den går ut så kan du "säga" att det är problem med låset,Du har 3 månaders garanti på en reparation.

Allt annat är Bullshit av volvo[/quote]

du har ingen garanti på en garanti
(gammalt djungelordspråk)

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?