Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berraX
Tänkte beställa en V70 men vad jag förstår så kommer en omfattande face lift någon gång nästa år. Tydligen ska hela fronten göras om. Ska tydligen efterlikna V60/S60 i fronten så utseendet blir mer enhetligt med resten av modellprogramet. Trist att köpa en ny bil och sedan efter halvår ha en bil som ser 4år gammal ut.

Någon som har mer uppgifter angående detta? Någon som vet när man kommer kunna beställa?
av CMayer
De ända som vet om det kommer någon facelift är dem på Volvo, släng iväg ett mail eller ring dem :)

Skulle det vara så att det kommer så är jag ganska övertygad om att det kommer gå att beställa till bilen, annars får du väl helt enkelt sälja din och köpa en med faceliften.

EDIT: Känns det inte lite tråkigt att tänka sååå långt fram i tiden btw?? Vill du ha en ny bil nu så köp det :) Annars kanske du sitter där och väntar och det kommer inget. Eller att du väntar febrilt och det bara skjuts upp hela tiden. Kanske lätt för mig att säga som gärna byter upp mig så ofta jag kan, då jag har ganska lätt att tröttna på saker.
av berraX
Visst är det trist att vänta.. :-) Men som sagt... också trist att köra omkring med en "gammal" bil när man precis har köpt den ny. Det kostar ju lite om man ska byta in en bil som är 6mån gammal för en ny. :-) Tycker inte riktigt att det är värt pengarna.

Har dessutom fått det bekräftat att det kommer på 2012 års modell.. Går som sagt att beställa absolut senast om ett år... men troligtvis tidagare..
Användarvisningsbild
av philipsguy
Exakt, räkna inte med att du kan få en sån bil förrän i juni nästa år... Då byter Volvo modellår...
Användarvisningsbild
av Momentum
När ska man då köpa bil, det är ju alltid nåt nytt på gång
Snart kommer en ersättare till hela bilen, bäst att vänta, eller?
av CMayer
Momentum skrev:När ska man då köpa bil, det är ju alltid nåt nytt på gång
Snart kommer en ersättare till hela bilen, bäst att vänta, eller?
Så sant så sant.. Man kan inte gå runt och vänta hela livet, då kommer man ingenstans! Slå till och njut så mycket du kan! :)
av berraX
Beror ju helt på vilket behov man har. Det har ju nästan inte hänt något med V70 på 4år. Nu kommer en förändring som helt klart kommer att synas sägs det i alla fall. Blir ju avsevärt mycket enklare att sälja sedan också. Kolla bara på 2004 och 2005 års modell. De flesta som är ute efter en begagnad vill ju ha en 2005 års modell då face-liften kom samt en massa andra uppdateringar. Antar att det kommer vara samma sak mellan 2011 och 2012 års modell.

Allt beror ju på om man tar ekonomin i anspråk eller ej. Bryr man sig inte så kan man ju byta bil varje år även om det kommer mindre uppdateringar som en ny ratt eller liknande ;-) Sen ser jag Volvon som en vanlig bruksbil/familjebil (som är kanon för ändmålet)... inget man "njuter" av. Ska man njuta av sin bil köper man kanske en roligare bil.. men som sagt det är ju helt och hållet en smaksak.
av Bitez
Jag tycker jag njuter av min bil... Jag tycker den är rapp som fan, går som ett troll. Det ända är att jag skulle vilja sänka den lite grann. Kanske t.o.m kosta på 18" fälgar. Med tanke på alla kusar jag har, och den lilla förbrukningen, tycker jag det är riktigt skönt o köra min bil, njuter fan varja km :)))) Körkänslan kunde vara lite bättre, men kalla det en "bruksbil" är o ta i. Köper man en hyffsad utrustad så upplever jag det som en riktigt sjysst bil..

(OBS! jag menar inte alla andra problem inlägg jag skrivit, nu nämner jag bara själva kör upplevelsen)
av perhall
Det beror väl på a/ hur långt det är till facelift, b/ om man får ett bra pris. Ibland ges ju 30-40 tkr extrarabatt innan facelift, nu har t ex Passat sålts med jätterabatter, då kan det vara idé. Men det är trist att i mars 2011 köpa en pre-FL för listpris minus 6,5 procent. /PH
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det stämmer, det lär komma en facelift till MY12. Teknikensvärld har gjort illustrationer av hur det är tänkt att bli.

Bild
Bild
Bild

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]