Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har bara haft min nyköpta Beg 2008 års V70 2,0 F en månad och detta är andra felet och inlägget på en vecka. När jag är ute och kör ensam så börjar bältesvarnaren pipa trotts att bältet är på. Jag får ta av mig bältet och sätta tillbaks det och ibland två gången mitt under färd för att få tyst på larmet. Är det någon som råkat ut för samma sak ?

Detta borde väl gå på en Bilia maxitrygg garanti ?
"allt" som händer 6 månader efter köpet sak enligt konsumentlagen tolkas som at felet fans när bilen såldes o ska åtgärdas utan kostnad för konsumenten
dwidberg skrev:Har bara haft min nyköpta Beg 2008 års V70 2,0 F en månad och detta är andra felet och inlägget på en vecka. När jag är ute och kör ensam så börjar bältesvarnaren pipa trotts att bältet är på. Jag får ta av mig bältet och sätta tillbaks det och ibland två gången mitt under färd för att få tyst på larmet. Är det någon som råkat ut för samma sak ?

Detta borde väl gå på en Bilia maxitrygg garanti ?
Kolla så att du inte har jobbväskan eller andra lite tyngre saker i sätet. Det har jag råkat ut för och fick ett olidligt plingande och det dröjde ett bra tag innan jag fattade att det var väskan i sätet. Ställde den på golvet och så var det frid och fröjd. Sätet verkar känna av om det sitter någon i det.

Det kanske inte är detta men det är en enkel sak att kolla:-) Har även märkt det med lättare saker.
dwidberg skrev:Har bara haft min nyköpta Beg 2008 års V70 2,0 F en månad och detta är andra felet och inlägget på en vecka.
Jag har haft min MY2011 i ca 4 veckor nu. På den tiden har jag hunnit bli bärgad 1 gång, haft bilen på verkstad i en vecka och totalt 3 verkstadsbesök... :shock:
Peanuts skrev:
dwidberg skrev:Har bara haft min nyköpta Beg 2008 års V70 2,0 F en månad och detta är andra felet och inlägget på en vecka.
Jag har haft min MY2011 i ca 4 veckor nu. På den tiden har jag hunnit bli bärgad 1 gång, haft bilen på verkstad i en vecka och totalt 3 verkstadsbesök... :shock:

Och deta hjälper trådskaparen på vilket sätt då?
För 2 veckor sedan såg jag en gammal renault som stor o bran på vägen.

Nu vart nog trådskaparen glad, för värre bekyler får man ju leta efter.

:???: :???: :???:
:) Jag kan ju försöka mig på ett seriöst inlägg också: Jag hade något liknande fel på min gamla 740, har för mig då att det var någon kontakt i bältesfästet som var glapp. Men eftersom din bil är så pass nyköpt är det nog bäst att handlaren kikar på det.

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]

Försökte mig på en bromsservice (t[…]

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]

Inte en chans. Ända gången det ä[…]