Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
bytte på min 855 - 95a förra året -
har bestämt för mig att konstruktionen är helt symmetrisk - båda sidor likadana !
- men jag har haft fel förr :(
/emwtur
av *pettson*
Jag som tolkat infon fel från autoexperten :oops: Ska naturligtvis vara samma längd på sidorna.
Hursomhelst. Två längder att ta av..
Är det rätt längd på vajern som inköpts fortfarande?
av simpan
Har löst problemet nu. Det va vajern från biltema som var felaktig. Jag hade köpt den för nåt år sedan, men jag åkte å köpte en ny från biltema å då har dom gjort om dom till det bättre så den fungerade alldeles utmärkt nu.
Användarvisningsbild
av zikzak
Hoppar in med en fråga här =)
Är det svårt att byta wiren? Om vänster sida kärvar, räcker de då att byta den eller är de bästa att byta båda sidor? Dessutom har handbromsspaken dragit sig mkt mot förar stolen o går jättetrögt tebax, vad beror de på? tänkte ge mig på detta projekt i helgen =)
Kan tillägga att jag har en 855-97
Tack för mig =)
av simpan
vajern går under golvmattan, det går bra om man är 2st som använder en del våld :twisted: det är 2 separata vajrar så du behöver inte byta båda om bara ena krånglar. Att spaken rört på sig vet ja inget om men plocka bort hela panelen runt den å kolla vart det kärvar och hur den rört sig så kan det funka med att böja tebax å smörja.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Nu har Jag justerat handbromsenm, funkar nu riktigt bra. Men hittade inte rätt genom justeringshålet så Jag tog bort oken och skivorna så Jag kunde se att jobba.
av *pettson*
Alfredo skrev:Nu har Jag justerat handbromsenm, funkar nu riktigt bra. Men hittade inte rätt genom justeringshålet så Jag tog bort oken och skivorna så Jag kunde se att jobba.
Kalas, då har du hälften av justeringen kvar ändå. Dom ska justeras så tajt nämligen att du inte kan få på eller av skivorna efteråt. Dom ska låsas mot skivornas trumma och sen släppas tills dom ligger på lite lite. Där har du då rätt backjustering.
Användarvisningsbild
av Alfredo
*pettson* skrev:
Alfredo skrev:Nu har Jag justerat handbromsenm, funkar nu riktigt bra. Men hittade inte rätt genom justeringshålet så Jag tog bort oken och skivorna så Jag kunde se att jobba.
Kalas, då har du hälften av justeringen kvar ändå. Dom ska justeras så tajt nämligen att du inte kan få på eller av skivorna efteråt. Dom ska låsas mot skivornas trumma och sen släppas tills dom ligger på lite lite. Där har du då rätt backjustering.
Efter två misslyckde försök var Jag tvungen att göra på detta sätt. Handbromsen låser bakjulen under rullning på asfalt så det borde funka. Däremot undrar Jag varför ena hjulet var helt nollställd nu men funkade i vintras!

Vad är det för värmare inkopplad[…]

Blev en tvätt igår, efter fjällenr[…]

Bromsrör höger fram

Det är förmodligen koningen som inte bli[…]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]