Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy skrev:En fråga, jag antar att Iphone-anslutningen använder samma USB-kontakt som man sätter USB-minne i? Jag funderar på om man kan ha båda anslutna i synnerhet som min kommande bil kommer ha hörlursuttag i baksätet och vad jag förstår kan varje uttag lyssna på sina egna ljudkällor. Någon som vet?
Funderade också på detta innan jag fik min bil.

Här är svar från ÅF:
Det är en sak som vi eftermonterar oavsett så det är ingenting som stör någon leveranstid.
Den kostar ca 800.- monterad och klar men då kan du bara ha en sak aktiv åt gången. Sen kan du köpa till
en extrasladd som gör att du kan använda båda sakerna samtidigt men den kostar ca 4500:- och då skall du kunna ha bägge aktiva så att dom laddas och så att du kan skifta mellan USB och i-poden.
"saken" är denna:
http://is.gd/dfkRm
Senast redigerad av 1 pixelworks, redigerad totalt 0 gånger.
Aresso skrev:Startade om iPhonen men får fortfarande "Ogiltig anslutning" när jag ansluter telefonen till USB:t. :shock: Funker ikke for meg. Är det någon speciell mjukvara man måste ladda ner till bilen för att få iPhonen att funka? Min Volvo-verkstad visste ingenting och i instruktionsboken står det nada för att få det hela att funka.
Tjena Aresso.

Använder du orig. sladd frän Apple?

Jag startade om iPhonen medan den var ikoblad - vet inte om det ändrar någonting?
pixelworks skrev:
Aresso skrev:Startade om iPhonen men får fortfarande "Ogiltig anslutning" när jag ansluter telefonen till USB:t. :shock: Funker ikke for meg. Är det någon speciell mjukvara man måste ladda ner till bilen för att få iPhonen att funka? Min Volvo-verkstad visste ingenting och i instruktionsboken står det nada för att få det hela att funka.
Tjena Aresso.

Använder du orig. sladd frän Apple?

Jag startade om iPhonen medan den var ikoblad - vet inte om det ändrar någonting?
Japp! Jag använde orginalsladden och den var ikopplad samtidigt som jag gjorde omstarten. Samma problem ändå.
Aresso skrev: Japp! Jag använde orginalsladden och den var ikopplad samtidigt som jag gjorde omstarten. Samma problem ändå.
Jag hade samma problem. Min IPhone ville bara koppla upp om jag hade låtar i mp3 på min ipod. En endal iten låt räcker men utan det verkar Volvon inte fatta att det är en iPod på andra sidan. När jag väl fått igång den låten så kunde jag starta Spotify som mutade iPod och strömmade ut mycket skön musik i min bil!

Helt fantasktiskt att ha Spotify i bilen och ljudkvalitet måste jag säga är högt över förväntan!
mabraham skrev:
Aresso skrev: Japp! Jag använde orginalsladden och den var ikopplad samtidigt som jag gjorde omstarten. Samma problem ändå.
Jag hade samma problem. Min IPhone ville bara koppla upp om jag hade låtar i mp3 på min ipod. En endal iten låt räcker men utan det verkar Volvon inte fatta att det är en iPod på andra sidan. När jag väl fått igång den låten så kunde jag starta Spotify som mutade iPod och strömmade ut mycket skön musik i min bil!

Helt fantasktiskt att ha Spotify i bilen och ljudkvalitet måste jag säga är högt över förväntan!
Kanske detta är problemet då - jag har bara MP3 låter i iPhonen!
En liten urspårning av tråden.
Men är det någon som tycker det fungerar bra att använda spotify utanför storstockholm och utan offlinemode?

Jag gav mig ut på en tur mot dalarna över midsommar och gav rätt så snabbt upp idéen att ha spotify igång då det bara timeade ut gång på gång. Antar att 3g-uppkopplingen var för dålig. :???:

/Anders
Brainy skrev:En liten urspårning av tråden.
Men är det någon som tycker det fungerar bra att använda spotify utanför storstockholm och utan offlinemode?

Jag gav mig ut på en tur mot dalarna över midsommar och gav rätt så snabbt upp idéen att ha spotify igång då det bara timeade ut gång på gång. Antar att 3g-uppkopplingen var för dålig. :???:

/Anders
Nä, funkar uruselt. Men offlinemode kör man ju alltid.
Synd att Apple har låst så att man inte kan synka sin lista via 3G. Spelar man en låt flera gånger via 3G eller Edge nu så tankas den ner varje gång. Värdelöst.
Med omkring 1200 låtar i playlisten så skulle utrymmet på iphonen ta slut rätt så snabbt med offlinemode :???:
Jag tycker ju att den borde kunna buffra tillräckligt mycket för att klara en minut eller så med dålig täckning.
Brainy skrev:Med omkring 1200 låtar i playlisten så skulle utrymmet på iphonen ta slut rätt så snabbt med offlinemode :???:
Jag tycker ju att den borde kunna buffra tillräckligt mycket för att klara en minut eller så med dålig täckning.
Mjo, fast jag menar att en låt som en gång spelats upp med 3G kunde få lagras om man ville det. Inte sällan har man ju riktigt bra 3G-fart men sällan wifi på resande fot, då är det segt att använda Spotify. Själva innehållet är ju redan skickat till telefonen, jag vill iaf ges möjligheten att behålla det. Nu får jag bara det om det är skickat via wifi, men inte via 3G.
Sen 1200 låtar på Spotify blir väl 5-6 GB? Det har man väl plats för, det är ju musik och film man har som tar plats :)
Lite OT:

Såg på Fifth Gear för ett tag sen och de visade en ny Aston Martin. När man pluggade in sin iPod (eller var det en iPhone?) så visades Aston Martin-loggan i displayen!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja