Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skauningen
Håller på o bli nisse varje gång jag svänger knäpper det till i båda stolarna fram. :twisted: Trodde det först var mitt baksäte men pratade med volvo idag och dom kände igen problemet det sitter i stolschassit. Det jag undrar nu är vad det finns för åtgärder man kan själv fixa med.Volvo sa att antingen försöka smörja upp lr byta chassi på stolarna.Om det gär så långt att det blir byte r det någon som har fixat det själv o var får man tag på sådana billigt :???:
Senast redigerad av 3 Skauningen, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av camaro69
En stram diet kan förebygga problem. :wink:
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Börja med att kontrollera att stolsskenorna sitter fast ordentligt i bottenplattan.

Mvh GK
av llesrof
Ja, det är bäst att inte skoja för mycket här för då blir folk sura.

När de sa att det var ett vanligt fel, sa de inte då att det finns en åtgärd? Jag hade inne min bil för samma fel för ett tag sedan och då smorde de upp något i stolarna. Sedan dess är de knäpptysta. "Knäpp"tysta, du fattar skämtet va? Visst var jag rolig nu? Skit samma om jag är rolig eller inte, men en volvoverkstad vet hur de skall fixa detta.
av Skauningen
llesrof skrev:Ja, det är bäst att inte skoja för mycket här för då blir folk sura.

När de sa att det var ett vanligt fel, sa de inte då att det finns en åtgärd? Jag hade inne min bil för samma fel för ett tag sedan och då smorde de upp något i stolarna. Sedan dess är de knäpptysta. "Knäpp"tysta, du fattar skämtet va? Visst var jag rolig nu? Skit samma om jag är rolig eller inte, men en volvoverkstad vet hur de skall fixa detta.
Den var rätt rolig :) jo men jag tänkte bara höra runt om det nu inte funkade med o smörja upp .
om det går så långt att man behöver byta dom. Med min otur som jag har vill dom säkert byta ut dom.
vad jag kunde se på bildelsasen finns det inga lösa chassi
av qwerty
Skauningen skrev:
llesrof skrev:Ja, det är bäst att inte skoja för mycket här för då blir folk sura.

Den var rätt rolig :) jo men jag tänkte bara höra runt om det nu inte funkade med o smörja upp .
om det går så långt att man behöver byta dom. Med min otur som jag har vill dom säkert byta ut dom.
vad jag kunde se på bildelsasen finns det inga lösa chassi
Vad du begär för jobb och vad dom vill göra är 2 skilda saker, vill de inte göra som du säger utan enbart byta åker du till en annan verkstad. Verkstadsfolk ska hållas kort och lyda kunden.
Användarvisningsbild
av camaro69
qwerty skrev: Vad du begär för jobb och vad dom vill göra är 2 skilda saker, vill de inte göra som du säger utan enbart byta åker du till en annan verkstad. Verkstadsfolk ska hållas kort och lyda kunden.
Slaveriet är avskaffat för länge sen. Med den attityden vill nog ingen ha dig som kund heller. Så det jämnar nog ut sig.
av qwerty
camaro69 skrev:
qwerty skrev: Vad du begär för jobb och vad dom vill göra är 2 skilda saker, vill de inte göra som du säger utan enbart byta åker du till en annan verkstad. Verkstadsfolk ska hållas kort och lyda kunden.
Slaveriet är avskaffat för länge sen. Med den attityden vill nog ingen ha dig som kund heller. Så det jämnar nog ut sig.
99,9% av alla verkstäder felsöker inte ordentligt, de bara byter delar så fort som möjligt utan tanke på kundens kostnad. Är inte många som kan kallas för reparatörer eller mekaniker idag, reservdelsbytare finns det dock i överflöd.
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: inlägget redigerat, tagit bort utryck och ord som är så fula att de inte passar på detta forum.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Återgång till saken kanske :D . Har du kollat att skenorna är fast monterade?

Mvh GK

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]