Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uthil
Det är en större metall enhet med kablar till, Men i haynesboken så ser denna enhet som jag har fått som den i haynesboken. Osäker.
av Uthil
Jag menar Den del, jag har fått är enligt skruvat en switch växelgivare, Men enligt haynes och dessa bilder de erbjuder så liknar kontakten på denna switch Varvtalsgivaren, Det finns ingen bild på själva metall enheten i haynes boken.
av 855a
Uthil skrev:Jag menar Den del, jag har fått är enligt skruvat en switch växelgivare, Men enligt haynes och dessa bilder de erbjuder så liknar kontakten på denna switch Varvtalsgivaren, Det finns ingen bild på själva metall enheten i haynes boken.

Här har du en bra sida som beskriver bytet, finns bilder i steg för steg, tänkte om du känner igen ngt på bilderna?

http://volvospeed.com/Repair/pnpswitch.htm

Mvh.
av Uthil
Jaja Det är samma givare som jag har köpt på bilderna, men kollade lite bara i Haynes, men enligt texten så ska denna kabel sitta ihop med ett andra par givare, De kanske inte behandlar det här bytet i Haynes då.
Men det är samma som i beskrivningen.

Men enligt Volvospeed så byter man denna om man har fått felkod (3.1.3) Vilket jag inte har fått, men ibland så lägger den inte i växlarna. skumt det här
av Uthil
Nu har bilen sackat ihop, Lampan började blinka att det var fel på lådan, Fick hem bilen men sedan orkar den inte mer, Ska byta denna givare och se om det är det som gått sönder, men en fråga, om denna lampa tänds alltså blinkar under körning, är det bara elektriskt fel på lådan då?
av Uthil
Hejsan!

Rev denna givare idag och väntar på justerverktyget från Volvo. Det var en riktigt bra manual denna nedan från Volvospeed.com
Och jag tror det kommer att gå bra med justeringen av denna också, Men det får vänta tills verktyget kommer, Någon som har något hum vad den kostar? Jag har ringt och ringt till Volvo men de svarar inte, Så måste ringa imorgon igen, Annars kanske ni vet någon eller några andra firmor som kanske säljer detta verktyg, och då tänkte jag på mekonomen, eller autoexperten.

Hade

855a skrev:
Uthil skrev:Jag menar Den del, jag har fått är enligt skruvat en switch växelgivare, Men enligt haynes och dessa bilder de erbjuder så liknar kontakten på denna switch Varvtalsgivaren, Det finns ingen bild på själva metall enheten i haynes boken.

Här har du en bra sida som beskriver bytet, finns bilder i steg för steg, tänkte om du känner igen ngt på bilderna?

http://volvospeed.com/Repair/pnpswitch.htm

Mvh.
av Uthil
Hejsan igen grabbar.

Monterade den nya givaren på volvon precis med hjälp av volvospeed.com´s pnp switch guide och den var super, Jag har släckt alla felkoder i sockel 1 i box A, jag hade 4 st felkoder i automatlådan, men dessa är släckta nu,

Men Volvo i Södertälje hade ingen aning om detta verktyg och enligt dem behövde man den inte, Jaja det gick utan bara att hålla koll på påaxeln som går ner ilådan.

Men bilen ska ju starta i läge N och i Läge P, men min bara i läge P, får ingen felkod, men vad tror ni det kan bero på? Annars så går den jättebra på 4 växellägen och läge 3 och läge L och D samt Sport och winter. Men startar inte i N.

Och tackar tackar för hjälpen, nu är det bara resten kvar.
Hade!

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]