Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Har du synpunkter på en moderators agerande, så försök i första hand reda ut det via pm med den det gäller. Att skapa nya trådar på forumet, för att "klaga" på en moderators agerande är helt fel metod.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=53&t=2

Nu har jag inte koll på exakt vad som togs bort men bränslediskussioner tenderar alltid att urarta.
Försök nu hålla er till trådskaparens fråga så vi slipper rensa ännu mer eller låsa tråden.
Användarvisningsbild
av crumpets
Carman: Det cirkulerar länkar som etanolförespråkare ofta använder sig av där firmor provkört motorer på etanol under en längre tid för att kartlägga slitaget. Det kanske saknar tyngden från en vetenskaplig forskningsrapport men det är åtminstone en grundläggande uppbackning av argumenten.
Kan du visa på vilken fakta du presenterade som inte var lösryckta påståenden erkänner jag utan omsvep att jag felmodererat.

isak: Tråden är och var aldrig strypt på något sätt. Den handlade om erfarenheter av att köra en cheva v8 på e85. Vill ni diskutera bussarnas renoveringsintervaller är ni hemskt välkomna att göra det i en annan tråd.
Användarvisningsbild
av CarMan
crumpets skrev:Carman: Det cirkulerar länkar som etanolförespråkare ofta använder sig av där firmor provkört motorer på etanol under en längre tid för att kartlägga slitaget. Det kanske saknar tyngden från en vetenskaplig forskningsrapport men det är åtminstone en grundläggande uppbackning av argumenten.
Kan du visa på vilken fakta du presenterade som inte var lösryckta påståenden erkänner jag utan omsvep att jag felmodererat.

isak: Tråden är och var aldrig strypt på något sätt. Den handlade om erfarenheter av att köra en cheva v8 på e85. Vill ni diskutera bussarnas renoveringsintervaller är ni hemskt välkomna att göra det i en annan tråd.

så kan man tolka det. eller så tolkar mad det så här.
det cirkulerar länkar till raporter från företag som tagit fram konverterings satser & har en vinst intresse i att att rapoeten är positiv, så att lte på en raport från ett företag som har vins interesse i att sälja produkter som gör att man kan köra på E85 i en vanlig bil, käns väl lite sådär.

Att sedan alla värdens stora motr tillverkare kör mer omfattande testar & har mänder med sålda bilar som rullar i verkligheten har helt andra uppfatningar räknas tydligen inte.
Användarvisningsbild
av vetten
:evil: :evil: :evil: ????? :-O) !!!!! :-(O) ?:-/ :-O) :mrgreen: :-)-)
Användarvisningsbild
av camaro69
Cencuren har lagt sina "döda hand" över bränslediskussioner så fort något negativt skrivs om etanol/E85.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]