Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Hoppas någon har haft samma problem eller kan veta vad det är för fel.

Jag köpte en V70 97:a AWD för någon vecka sedan och då funkade stereon kanon, men så någon dag senare började högtalarna låta som om dom vore spräckta, basen lät förskräckligt. Åkte sen ner till mina föräldrar och åkte ca 40 mil och lyssnade på radio, plus att jag köpte en fm sändare och det funkade alldeles utmärk.

Men nu helt plötsligt kommer det inget ljud ur högtalarna alls ! Jag kan bläddra runt bland menyerna hur bra som helst och söka efter radiostationer men inget ljud kommer ur högtalarna !

Vad kan ha hänt ?

Väldigt tacksam för svar då vi snart ska åka hem och då blir väldigt trist utan ljud i bilen.

Mvh

Robban
Stafford skrev:Kan komplettera med att det är en stereon är en orginal med en cd-växlare som inte fungerar.
Om du har en booster kan det vara slutsteget som inte vill längre antingen i boostern eller i stereon.

Mvh GK
gnestakalle skrev:
Stafford skrev:Kan komplettera med att det är en stereon är en orginal med en cd-växlare som inte fungerar.
Om du har en booster kan det vara slutsteget som inte vill längre antingen i boostern eller i stereon.

Mvh GK
Det tror jag inte det är, då allt ska vara orginal. Ska jag vara ärlig så vet jag inte.

Kan det inte vara något glapp någonstans ?
Du kan ju testa att dra ur stereon och lossa/sätta ihop kontakterna igen. Kan ju vara någon oxid eller så... Eftersom du har cd-växlare så kan det ju även vara så att du har ett slutsteg monterat i bilen - det skulle kunna vara boven...?
Good day all:
Anyone able to explain the PI Seek display that appears when pressing a preset button while using the FM band on the radio, and more, how to get rid of it ? My manual for the car only illustrates the SC-900 and I suspect there are more differences in the SC-901. Thanks, J

igured it out... took 30 minutes and pulled apart the power antenna, only to find that it was severely corroded and not extending at all. Problems solved, once the antenna extends, the radio tunes and seeks like a dream. J
Hittade detta på ett annat forum.

Är inte så duktig på bilar, men menar han att jag ska byta antennkabel?
Henke3 skrev:Han skriver att hans elantenn inte gick hela vägen ut, därför fick han dålig mottagning.
Han skriver inget om ljudet i högtalarna.

Sorry mitt fel !

Eftersom cd oxå var trasig så kunde jag inte pröva högtalarna, men fick tag i ett gammalt kassetband härom dagen och då funkade högtalarna perfekt !

Så det är inte fel på högtalarna. :D

Plus att det står exakt samma på min radio som på hans. Så jag är ganska säker på att jag har åkt på samma problem.

Vad ska jag göra ? Räcker det med att ta bort steron och byta någon sladd ?
Volvo car UX

La in den nu, gick på 10 min bara.

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Hej! Jag hade glapp i högra styrleden fram, m[…]

Hjulinställning

Hej! Kom du någonstans med detta? Nyss f&ari[…]

Kanske några kablar under gick åt vid […]