Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

köpte kamrem av skruvat för ett år sedan till min V70XC med B5244t. sidan var inte så utvecklad så man fick nån information till vilken motor remmen var till eller nått så när man knappa in reg nummret så fick man fram den som rem.
När jag höll på att byta kamrem på verkstaden så upptäckte jag att remmen var bra nog många kugg fel. remmen kosta 225 spänn har jag för mig och köpte generatorrem den passade inte heller men inte orkade jag gå emot skruvat då. det handlade om 500 spänn.

Så en läxa har man fått köp alldrig remmar och annant som måttet är jäkligt viktigt på en sajt på internet då det kan bli så fel när man inte ha en gammal rem eller dylikt till hands och kan räkna kuggar osv.

Sen var det ett servicekit då det var oljefilter med mer med. men det var ett plåtoljefilter på min bil är det insatsfilter som det är på 99-00orna så de filtret var ju bara att sälja till en god vän.

Så mycket skulle behövas göras om i paket och så vidare så det finns alternativ att byta ut saker till saker som är rätt för en.

Nu behöver jag strålkastare till samma bil så hade ja gått emot och kanske fått rabatt på strålkastare så hade man ju vart glad, men lutar åt att man köper på Vparts eller köper C70 klarglas.

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]