...

Moderator: Moderatorer

Jag kan tycka att polisen tar sig lite stora friheter av ren lathet ibland.

Jag mötte en polisbil på en smal enkelriktad väg utanför fastigheten jag bor. Givetvis inga höga hastigheter eller så man man är ju HELT off-guard när det gäller mötande trafik på en enkelriktad gata man kör en eller flera ggr per dag. De åkte bara och fis-körde mitt på dagen. Att köra runt kvarteret i rätt riktning hade väl tagit 45 sekunder extra, men det "orkade" man väl inte. Slappt.
av llesrof
Okej, så du visste att de inte var ute och spanade efter någon och valde att köra mot enkelriktat för att eventuellt överraska eller genskjuta en bandit? Du visste alltså att de bara var ute och fiskörde?
llesrof skrev:Okej, så du visste att de inte var ute och spanade efter någon och valde att köra mot enkelriktat för att eventuellt överraska eller genskjuta en bandit? Du visste alltså att de bara var ute och fiskörde?
De körde väldigt sakta. (som tur var)
StringerBell skrev:
llesrof skrev:Okej, så du visste att de inte var ute och spanade efter någon och valde att köra mot enkelriktat för att eventuellt överraska eller genskjuta en bandit? Du visste alltså att de bara var ute och fiskörde?
Kanske körde de sakta av just av den anledningen som som llesrof skrev, att dom spanade på någon!?
Variosboy skrev:
StringerBell skrev:
Kanske körde de sakta av just av den anledningen som som llesrof skrev, att dom spanade på någon!?
Det var definitivt inte så jag uppfattade det situationen. Det klart de hade något ärende i kvarteren men inget tydde på att de var tvungna att köra i fel riktning jämför med att vända 180 grader och köra in på gatan från andra hållet (en extraväg på 150m)
Har du "tjuvanmält dom"?
För det måste väl vara så det ska gå till när Poliser gör fel!? Jag menar, man polisanmäler ju tjuvar så då måste det ju vara så när det är tvärtom.... :roll: :wink: :lol:
StringerBell skrev:Jag kan tycka att polisen tar sig lite stora friheter av ren lathet ibland.

Jag mötte en polisbil på en smal enkelriktad väg utanför fastigheten jag bor. Givetvis inga höga hastigheter eller så man man är ju HELT off-guard när det gäller mötande trafik på en enkelriktad gata man kör en eller flera ggr per dag. De åkte bara och fis-körde mitt på dagen. Att köra runt kvarteret i rätt riktning hade väl tagit 45 sekunder extra, men det "orkade" man väl inte. Slappt.
Det var väl bra att du fick lära dig vara på din vakt när du kör på den där enkelriktade gatan. Det var ju en väldans tur att det kom en polis i sakta mak, och inte en bankrånare i 180 km/h.

Jag tycker du ska skicka blommogram till polisen, som tack för att dom gjort dig på alerten i trafiken.
Knappast inget föredömligt beteende att åka mot körriktningen. Det var med all säkerhet inga trafikpoliser du såg.
av *pettson*
Aha.. det är det dom förmodligen gör vid vårt torg i stan. När dom åker mot enkelriktat patrullerandes som dom känner för. Kanske lite synd att eventuella brottslingar ser dom över torget vilket håll dom än kommer ifrån. Inte lätt att överraska nån då.. :wink:
Eller när dom åker med blåljus ned till mc-donalds och ställer sej i drive in kön o handlar? Det var lätt 5 bilar som släppte före och trodde det var nåt på gång. Allt som hände var att man hämtade mat. Kanske var det så att RÅNALD Mcdonald pekade med nåt finger?
Nej tyvärr är det så att vid mycket körning så är det ren tristess och dom åker precis vart dom önskar, det kommer aldrig att sluta vara så. Själv har jag fått backa mot enkelriktat (jag har rätt körriktning) för att dom skulle förbi dom 25 metrarna bakom mej. Dom stod däremot i en korsning och kunde lätt svängt till vänster och fått drygt 150 meter längre resa förbi en mack. Men icke..
För inte så länge sedan så fick några äldre poliser en rejäl uppsträckning mitt framför min bror. Dom hade blåljus och slängde sej mellan bilar på en raksträcka och till sist in och upp på trotoaren vid en pizzeria. Lite synd att deras vakthavande redan satt där på lunch på uteserveringen med sin radio och allt. Det var inte tryckbart det han tydligen hasplade ur sej om körning och beteende.
Vet inte om där blev nån repremand.
Det finns säkert anledningar ibland för dom att åka mot en körriktning, men som sagt många ggr så är det ren tristess då tar *varvet*.
Det var förresten två kvinnliga poliser i bilen. Om någon vill göra genusanalys av det.
Variosboy skrev:Har du "tjuvanmält dom"?
För det måste väl vara så det ska gå till när Poliser gör fel!? Jag menar, man polisanmäler ju tjuvar så då måste det ju vara så när det är tvärtom.... :roll: :wink: :lol:
Jo, du... det finns ju exempel på att videoinspelad misshandel inte räcker till fällande dom (ni vet den där misshandeln på bensinmacken för ett tiotal år sedan), så...
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 552
Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Det enda "problemet" jag märkt med […]

Jag får vänta ett tag, har inte hunnit […]